Honda XR Forum

Voor de XR en alle andere Honda 1 cilinders
Het is nu za 18 nov 2017, 02:56

Alle tijden zijn GMT




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: XR500 tuning review
BerichtGeplaatst: wo 25 feb 2015, 16:51 
Offline

Geregistreerd: ma 15 dec 2014, 20:10
Berichten: 546
Link mbt tunen xr500 blok.

https://books.google.nl/books?id=m0o1ii ... 20a&f=true

Wat uit dit schrijven blijkt in grote lijnen is dat het gebruik van een hoge compressie zuiger weinig tot geen toegevoegde waarde heeft.....

Grt. Anton.

_________________
SAME OLD DIRT, SAME OLD BIKES, SAME OLD FUN.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: XR500 tuning review
BerichtGeplaatst: wo 25 feb 2015, 19:30 
Offline

Geregistreerd: ma 02 sep 2013, 19:07
Berichten: 606
Interessant stuk:-)
De randen van de tekst vallen hier en daar weg, voor mij een beetje moeilijk om te lezen..

Wat mij zo aanspreekt aan het vermogen van het standaard XL /XR blok, dat is het smeuïge karakter, en het fijne vermogen bij lage toerentallen...
Je kunt ook op laag toeren lekker in de rondte blaffen met zo'n ding :mrgreen:
Met een hogere compressie wordt het karakter agressiever en minder smeuïg...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: XR500 tuning review
BerichtGeplaatst: di 03 maart 2015, 18:53 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 26 maart 2009, 19:13
Berichten: 364
Woonplaats: Bollenstreek
Terugtunen kan ook. Vroeger als arme scholier, had ik een keer geen geld maar wel een te lange nokkenasketting.
Een extra voetpakking van 1 mm dik aluminium loste het probleem tijdelijk op. Tot de zomervakantiebaan de knip weer vol liet lopen. Je kon een stuk lager in toeren rijden. Oké, dat wil je niet als je 20 bent. In de vijfde versnelling met XL gearing, ongeveer 70km/uur zonder te bokken. Normaal was dat bij 80.
Keerzijde was het gebrek aan trekkracht op hogere toeren. Een Alfa Sud van een vriend ging vanaf 100 km/u zo bij me weg.
Oh, toen had ik als toetje een stille BSM geëmailleerde uitlaat er op. Stukken minder goed presterend dan de ori pijp.

Voor een echte tuningkit had ik helemaal geen centen. Alleen kwijl op de vitrine van Pierre Karsmakers op de RAI.

_________________
Rij ik voor een keer door het zand, is er van alles aan de hand.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: XR500 tuning review
BerichtGeplaatst: wo 08 nov 2017, 21:37 
Offline

Geregistreerd: zo 12 jan 2014, 19:19
Berichten: 51
kees colijn schreef:
Terugtunen kan ook. Vroeger als arme scholier, had ik een keer geen geld maar wel een te lange nokkenasketting.
Een extra voetpakking van 1 mm dik aluminium loste het probleem tijdelijk op. Tot de zomervakantiebaan de knip weer vol liet lopen. Je kon een stuk lager in toeren rijden. Oké, dat wil je niet als je 20 bent. In de vijfde versnelling met XL gearing, ongeveer 70km/uur zonder te bokken. Normaal was dat bij 80.
Keerzijde was het gebrek aan trekkracht op hogere toeren. Een Alfa Sud van een vriend ging vanaf 100 km/u zo bij me weg.
Oh, toen had ik als toetje een stille BSM geëmailleerde uitlaat er op. Stukken minder goed presterend dan de ori pijp.

Voor een echte tuningkit had ik helemaal geen centen. Alleen kwijl op de vitrine van Pierre Karsmakers op de RAI.


Deze verhalen mis ik op het XL forum :? . Ga eens door...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling