Honda XR Forum
http://www.honda-xr.nl/forum/

XR500 tuning review
http://www.honda-xr.nl/forum/viewtopic.php?f=10&t=785
Pagina 1 van 1

Auteur:  Anton [ wo 25 feb 2015, 16:51 ]
Berichttitel:  XR500 tuning review

Link mbt tunen xr500 blok.

https://books.google.nl/books?id=m0o1ii ... 20a&f=true

Wat uit dit schrijven blijkt in grote lijnen is dat het gebruik van een hoge compressie zuiger weinig tot geen toegevoegde waarde heeft.....

Grt. Anton.

Auteur:  Jay [ wo 25 feb 2015, 19:30 ]
Berichttitel:  Re: XR500 tuning review

Interessant stuk:-)
De randen van de tekst vallen hier en daar weg, voor mij een beetje moeilijk om te lezen..

Wat mij zo aanspreekt aan het vermogen van het standaard XL /XR blok, dat is het smeuïge karakter, en het fijne vermogen bij lage toerentallen...
Je kunt ook op laag toeren lekker in de rondte blaffen met zo'n ding :mrgreen:
Met een hogere compressie wordt het karakter agressiever en minder smeuïg...

Auteur:  kees colijn [ di 03 maart 2015, 18:53 ]
Berichttitel:  Re: XR500 tuning review

Terugtunen kan ook. Vroeger als arme scholier, had ik een keer geen geld maar wel een te lange nokkenasketting.
Een extra voetpakking van 1 mm dik aluminium loste het probleem tijdelijk op. Tot de zomervakantiebaan de knip weer vol liet lopen. Je kon een stuk lager in toeren rijden. Oké, dat wil je niet als je 20 bent. In de vijfde versnelling met XL gearing, ongeveer 70km/uur zonder te bokken. Normaal was dat bij 80.
Keerzijde was het gebrek aan trekkracht op hogere toeren. Een Alfa Sud van een vriend ging vanaf 100 km/u zo bij me weg.
Oh, toen had ik als toetje een stille BSM geëmailleerde uitlaat er op. Stukken minder goed presterend dan de ori pijp.

Voor een echte tuningkit had ik helemaal geen centen. Alleen kwijl op de vitrine van Pierre Karsmakers op de RAI.

Auteur:  Joker [ wo 08 nov 2017, 21:37 ]
Berichttitel:  Re: XR500 tuning review

kees colijn schreef:
Terugtunen kan ook. Vroeger als arme scholier, had ik een keer geen geld maar wel een te lange nokkenasketting.
Een extra voetpakking van 1 mm dik aluminium loste het probleem tijdelijk op. Tot de zomervakantiebaan de knip weer vol liet lopen. Je kon een stuk lager in toeren rijden. Oké, dat wil je niet als je 20 bent. In de vijfde versnelling met XL gearing, ongeveer 70km/uur zonder te bokken. Normaal was dat bij 80.
Keerzijde was het gebrek aan trekkracht op hogere toeren. Een Alfa Sud van een vriend ging vanaf 100 km/u zo bij me weg.
Oh, toen had ik als toetje een stille BSM geëmailleerde uitlaat er op. Stukken minder goed presterend dan de ori pijp.

Voor een echte tuningkit had ik helemaal geen centen. Alleen kwijl op de vitrine van Pierre Karsmakers op de RAI.


Deze verhalen mis ik op het XL forum :? . Ga eens door...

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/