Honda XR Forum

Voor de XR en alle andere Honda 1 cilinders
Het is nu ma 16 jul 2018, 22:07

Alle tijden zijn GMT




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 19 maart 2016, 19:27 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008, 19:25
Berichten: 689
Woonplaats: Apeldoorn
heli MX , vroeger helimotors, is al jaren een CR specialist. Zit in de Betuwe. Heeft vele gebruikte onderdelen.
Wellicht heeft Leo Streppel in Vaassen ook nog wat liggen.

_________________
XR200R B - 1981
XR200R C - 1982
XR200R D - 1983 (2018 project)
XR500R C - 1982 (toekomst project)

XL500R C - 1982 Paris Dakar
GL1100 - 1981


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 19 maart 2016, 19:28 
Offline

Geregistreerd: ma 02 sep 2013, 19:07
Berichten: 636
Peter H schreef:
heli MX , vroeger helimotors, is al jaren een CR specialist. Zit in de Betuwe. Heeft vele gebruikte onderdelen.
Wellicht heeft Leo Streppel in Vaassen ook nog wat liggen.



OK, dat is goed om te weten:-)
Leo heeft toch geen crossmotor delen?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 19 maart 2016, 19:41 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008, 19:25
Berichten: 689
Woonplaats: Apeldoorn
Ik ken niet alle onderdelen welke Leo heeft liggen, maar ik heb daar in het verleden wel eens CR wielen, vorken enz. zien staan/mee genomen voor projecten.
Als ik in de buurt ben, ga ik eens voor je kijken.

_________________
XR200R B - 1981
XR200R C - 1982
XR200R D - 1983 (2018 project)
XR500R C - 1982 (toekomst project)

XL500R C - 1982 Paris Dakar
GL1100 - 1981


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 maart 2016, 19:57 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 26 maart 2009, 19:13
Berichten: 376
Woonplaats: Bollenstreek
Als een remtrommel helemaal tot het uiterste is uitgesleten, kan je de boel nog een tijd rekken door een paar hechtjes met een MIG apparaat de stalen plaatjes op de nieuwe aluminium remschoenen op te dikken. Ik deed het een keer met TIG. Dat vind ik een nettere manier van lassen. Oei, teveel warmte ingebracht en de schoen smolt gedeeltelijk.
Als dit niet meer helpt, kan je de remtrommel uitdraaien en het stalen voeringgedeelte, dat meestal ingegoten zit, vervangen door een nieuwe bus. Klinknagels houden dan de bus vast in de naaf, zodat die niet stil gaat staan tijdens het remmen. Veel werk, kost bijna niks als je het in eigen beheer doet. Volgens mij heeft Dutchspit zelf een draaibank.

_________________
Rij ik voor een keer door het zand, is er van alles aan de hand.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 maart 2016, 20:36 
Offline

Geregistreerd: di 21 jul 2015, 08:32
Berichten: 39
Hallo mannen, bedankt voor het meedenken.

Zoals ik heb verteld, heb ik het wiel waar ik mee bezig ben pas gekocht, maar bij het kopen onvoldoende opgelet, en er daarna pas achtergekomen dat de trommel totaal op is. Omdat het nog passend moet worden gemaakt, ga ik niet met dit wiel aan het prutsen: ik zoek gewoon een ander wiel.
Jullie zijn de kenners, ik niet, daarom nog een vraag: Ik wil een 18", en als het zou bestaan nog liever een 19". Veel XR trommelrem wielen zijn 17". Kun je zeggen dat de 17" wielen altijd de wielen zijn, waarop de spaken op de "ouderwetse" manier zijn gespaakt en hebben alle 18" wielen de naven met de rechte spaken?
Ik heb op ook al gezocht naar CR wielen, maar daar is nog lastiger aan te komen, omdat de Cr's al eerder schijfremmen hadden dan de XR's en de oudere CR's het tandwiel en de trommel beide rechts hadden, daar kun je dus niets mee.

Groeten Dirk.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 maart 2016, 22:29 
Offline

Geregistreerd: ma 02 sep 2013, 19:07
Berichten: 636
CR van '84 tot '86 had een vergelijkbare remtrommel als onze XR's
In Anton's linkje wordt toch een wiel aangeboden voor E. 50,-?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 maart 2016, 07:39 
Offline

Geregistreerd: di 21 jul 2015, 08:32
Berichten: 39
Jay schreef:
CR van '84 tot '86 had een vergelijkbare remtrommel als onze XR's
In Anton's linkje wordt toch een wiel aangeboden voor E. 50,-?


Jay, zoals je zelf al aangeeft: 3 bouwjaren met CR wielen die zouden kunnen passen, maar ik verwacht dat het wiel in een CR een kortere levensduur heeft dan in een XR, dus nog minder kans om te vinden dan een XR wiel.
Ik waardeer natuurlijk elke link en mogelijkheid die wordt doorgegeven om een wiel te vinden, maar soms is het praktisch gewoon lastig. Het wiel in de link staat in Hulst Zeeland. Volgens mijn navigatie is dat 254 km enkele reis. Je zult begrijpen dat ik daar niet direct op af ga. ( en een wiel op laten sturen lijkt me ook niet )
Brengt me wel opnieuw tot mijn al vaker gestelde vraag: Als je het betreffende wiel op de foto bekijkt, zie je dat dit een wat ik noem "ouderwets" gespaakt wiel is, met het oudere type naaf. Ik verwacht dat dit ook betekent dat dit een 17" wiel is, maar tot op heden heeft daar nog niemand antwoord op gegeven. Dus nogmaals: Klopt het wat ik denk: Naaf met gebogen spaken = 17" velg. Naaf met rechte spaken = 18" velg?

Groeten Dirk.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 maart 2016, 09:26 
Offline

Geregistreerd: ma 15 dec 2014, 20:10
Berichten: 592
Hoi Dirk,

Ik verwacht eerlijk gezegd dat je hier niet snel een antwoord op krijgt. Mij is het toch wat onduidelijk, mijn kennis kwa spaken is dat je 1 set spaken recht en 1 set spaken krom nodig hebt per wiel.....
Zet wellicht wat fotootjes van de bedoelde spaken hier neer, werk altijd stukken beter.

Hier staat een (origineel) xr500 achterwiel te koop (zeldzaam deel). De oem xr500 achternaaf is uit magnesium dus een stuk lichter dan de xl500 uitvoering, net als de ankerplaat xr500. Naaf nummer 42601-429-000 (003)
https://www.motorparts-online.com/nl/ho ... /201099171

Tevens past ook het xl/xr250 79/80 achterwiel, is wat kleiner (naaf) maar geen magnesium...... Liggen er denk ik voldoende bij xl forumleden....Navogreen weet wel of deze echt lichter/kleiner zijn.

Ik heb een onderdelen manual pdf bestand van de xr250r-xr500r b-c-d-e op mijn pc, hier worden de diverse delen genoemd.
Er staan meerdere wielen, naven, spaken per type in.
De gewenste delen(nummers) zoeken op google en ebay geeft meestal wel een bijpassend plaatje :roll:

Wens je dit bestand dan graag je mail per pb.

Succes, Anton.

_________________
SAME OLD DIRT, SAME OLD BIKES, SAME OLD FUN.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 maart 2016, 16:35 
Offline

Geregistreerd: vr 27 jun 2014, 07:15
Berichten: 66
klop xl 250s achterwiel is lichter, trommel idd kleiner, geen rem "kracht" stang maar een nok
heb er geen één los liggen om even te wegen,
Maar maat setup is hetzelfde als een 500s , zijn dus onderling uitwisselbaar (wel remnok aanpassing)
ketting tandwielen (xl250s heeft een LP :lol: maar dat hoort !! ) zijn ook uitwisselbaar

deze heeft er twee liggen

http://link.marktplaats.nl/m1020986142


Bijlagen:
IMG_20160321_172302.jpg
IMG_20160321_172302.jpg [ 114.17 KiB | 878 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 maart 2016, 17:27 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008, 19:25
Berichten: 689
Woonplaats: Apeldoorn
Citaat:
Dus nogmaals: Klopt het wat ik denk: Naaf met gebogen spaken = 17" velg. Naaf met rechte spaken = 18" velg?

Groeten Dirk.


nee klopt niet, leek mij wel duidelijk, als ik je goed begrijp. Achter wiel XR500 is 18" met gebogen spaken set.

_________________
XR200R B - 1981
XR200R C - 1982
XR200R D - 1983 (2018 project)
XR500R C - 1982 (toekomst project)

XL500R C - 1982 Paris Dakar
GL1100 - 1981


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling