Te koop Honda XR500 RC modeljaar 1982
Gekentekend in 1983
Na bijna 20 jaar bezit, mag mijn trouwe Honda naar een nieuwe eigenaar. Geen wedstrijden of enduro ritten mee gereden, maar gewoon leuke offroad ritjes met vrienden. Dit was gedurende de eerste 10 jaar, daarna lange tijd stil gestaan vanwege het feit dat er wat werk aan zat, waar ik maar niet aan toe kwam. Tijdens het hoogtepunt van de corona pandemie heb ik echter de XR weer uit de schuur getrokken en het blok onder de motor vandaan gehaald. Mijn leuke tijdverdrijf voor die periode. Motor was stilgezet vanwege lekkende tuimelaar as uiteinden en een versleten distributieketting.
Dus, werkzaamheden aan het blok: - O-ringen tuimelaar as vernieuwd - Nieuwe distributie ketting gemonteerd. - Verder, kleppen gesteld, - oliezeef gereinigd, - olie ververst, - nieuwe bougie. - Carburateur gereinigd.
Aan de frame gedeelte: - Voorvork keerringen en stofringen en olie ververst. - Achter schokbreker laten reviseren. - Alle scharnierpunten doorgesmeerd - Nieuw luchtfilter en voorzien van luchtfilterolie - Tank voorzien van nieuwe brandstof - Nieuwe handvatten - Nieuwe banden TKC 80’s voor en achter
Na al dit goede nieuws ook een paar aandachtspuntjes: - Verlichting werkt niet. Waarschijnlijk moet de lichtspoel opnieuw gewikkeld worden en dan ook de bedrading naar de lampen weer op orde gebracht worden. - Carburateur zweet een beetje, geen probleem als je het kraantje dicht zet na het rijden.
Heb de pakking set van de carburateur al in huis en die krijg je er natuurlijk bij, zelf nog niet aan toe gekomen.
Omdat ik na dit alles nog geen 150km gereden heb, mag hij naar een ander liefhebber.
Naast de motor, ook inbegrepen: - carburateur pakking set - werkplaats handboek - Parts tekeningen - Originele owners manual
Groet, Marcel
Bijlagen: |

PICT0001.JPG [ 238.79 KiB | 11684 keer bekeken ]
|

PICT0006.JPG [ 208.92 KiB | 11684 keer bekeken ]
|

PICT0005.JPG [ 200.46 KiB | 11684 keer bekeken ]
|

PICT0004.JPG [ 203.75 KiB | 11684 keer bekeken ]
|

PICT0003.JPG [ 188.51 KiB | 11684 keer bekeken ]
|

PICT0002.JPG [ 200.6 KiB | 11684 keer bekeken ]
|
_________________ XR500RB 1981 (verkocht) XR500RC 1982 (verkocht) --------------- Happy met Honda
Laatst bijgewerkt door gsxrmars op do 28 apr 2022, 16:43, in totaal 2 keer bewerkt.
|