Honda XR Forum

Voor de XR en alle andere Honda 1 cilinders
Het is nu wo 19 sep 2018, 06:58

Alle tijden zijn GMT

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 11 jul 2016, 09:35 

Beste allemaal,

Ik ben al geruime tijd bezig met het opknappen van mijn XR600, en het word erg mooi en alles is nieuw.
maar ik zit er een beetje mee dat er standaard geen knipperlichten op zitten. iets wat ik zelf niet goed kan begrijpen. een XR is een motor waarvoor een kenteken is afgegeven en waarmee je dus op de weg mag rijden ,maar de knipperlichten ontbreken :shock:

bij motorrijden gaat het allemaal om gezien te worden en hoe moet je dat dan laten zien als je afslaat vraag ik mij af .of een rotonde drie kwart rond gaat? een arm uitsteken is een hand van het stuur halen en in deze drukke tijd niet te doen..vooral niet op een rotonde.. daarom zou het veiliger zijn om knipperlichten te hebben..

nu heb ik wel de vraag kunnen deze zonder accu werken of is daar een accu voor noodzakelijk.. en de belangrijkste vraag is dan als de accu nodig is ,of de accu ook kan bijladen op de aanwezige spoel??

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 jul 2016, 10:00 

Beste Johan,

Koop een XL. Het is maar een idee.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 jul 2016, 10:56 

Of koop een onderdelenboek en WPH boek, en ga wat meer googlen...

Bijlagen:
naamloos.JPG
naamloos.JPG [ 74.84 KiB | 1328 keer bekeken ]

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 jul 2016, 15:49 

tja gelijk bij veiligheid, maar die jaartallen waren knippers niet verplicht !!
en op een rotonde mag je ook je been uitsteken , als je maar een signaal geeft "alles" mag

je heb geen laadspoel, maar wel een 12v verlichtings-spoel deze levert 12 v (of meer) wissel spanning

je kan deze gebruiken om een 12v "accu" (bijvb. 10 x ni-cad penlichts ) op te laden

Zoek de draad van de spoel die die 12v ac levert => bouw hier een gelijkrichter met spanningsregelaar tussen
dan heb je 12 gelijkspanning en kan je hier de accu op aan sluiten en de rest van je systeem

Koop 4 mooie led knippers (ivm je lage capaciteit => kleine accu) ook een led knipperlicht relais
Zet ook led in je voor en achterlamp (deze werken nu ook op je accu systeem ) dus hier ook wat vermogen besparen.

Moet te doen zijn en alle delen die je nodig heb te vinden voor weinig op Aliexpres

Alles orgineel a la xl 600 begin je al met een spoelen combinatie wisselen , dan draden boom , en daar uit volgend alles wat "anders" is corrigeren

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 jul 2016, 19:44 

aftermarket set front
http://www.ebay.com.au/itm/Pair-Front-t ... 1145874335

rear
http://www.ebay.com.au/itm/Pair-Rear-tu ... xyoahSU5UP

Succes.....en vergeet het knipperlicht relais niet, juiste kabelboom en wellicht de juiste dynamo.....hangt van je jaarcode XR af.....

Edit;
Knipperlichten zitten oem op Denemarken, Zuid-Afrika en Australië motoren, en met wat geluk is je dynamo en kabelboom al voorbereid.
Maar dan een paar uurtjes (en meer) puzzelen in het honda oem onderdelenboek of een en ander compatibel is....... :roll:

Heb ik een pdf van als je deze nog niet in bezit hebt.......

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 jul 2016, 11:50 

ik liep er ook al aan te denken om dit te gaan doen , ben benieuwd

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 jul 2016, 12:38 

Bedankt voor de antwoorden maar ik ben zover nog niet.
ik ben nog bezig met de XR in elkaar te zetten.

heb net de achterveer er weer onder. elk onderdeeltje moest opnieuw worden schoongemaakt en gespoten. echt een pokke werk is het..het was een ouwe verrotte vettige roestbak maar ik wil hem eerst mooi hebben voor de knippers erop gaan.

hier een foto van hoe het word...hij zit momenteel gezellig en schoon bij me op de bank..word helemaal nieuw staat..als hij af is blijft hij bewaard en word er ook niet mee gecrosst. heb liefde voor je honda..
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 jul 2016, 14:25 

`
Goed bezig Johan!
Toch heb ik een beetje met jouw XR te doen nu duidelijk is dat ie niet meer het zand in mag, en behangen wordt met knipperlichten.....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 jul 2016, 15:07 

ziet er netjes uit man , ik heb ook zo`n wit frame , is dat origineel? heb eigenlijk geen idee

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 jul 2016, 15:56 

Jay schreef:
`
Goed bezig Johan!
Toch heb ik een beetje met jouw XR te doen nu duidelijk is dat ie niet meer het zand in mag, en behangen wordt met knipperlichten.....

Ieder zijn ding, maar ik heb meer te doen met die XR's die afgeragt worden door bv jonge gasten en het oliepeil niet in de gaten houden. ik ben zelf al wat ouder dus ben ook wel wat zuiniger op mijn spullen.

rene53catalina schreef:
ziet er netjes uit man , ik heb ook zo`n wit frame , is dat origineel? heb eigenlijk geen idee

Hoe bedoel je origineel? de lak of de kleur Wit. die van mij is van 1988 en had een wit frame. en op het laatst bruin van de roest...uit welk bouwjaar is die van jou dan?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT