Honda XR Forum

Voor de XR en alle andere Honda 1 cilinders
Het is nu wo 19 sep 2018, 08:40

Alle tijden zijn GMT

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 06 nov 2016, 08:36 

Hallo ik heb een raar probleem met mijn honda xr 600r uit 1988,

alles is netjes aangesloten ,het voorlicht werkt perfect. alleen het achterlicht,remlicht en de claxon werken niet?

ik heb al op het stroomschema gekeken maar alles zit goed aangesloten en ik mis volgens mij niks..
alles komt overeen met het schema zo is het ook aangesloten

de schakelaar is ook goed en maakt overal kontakt. ik heb hem uit elkaar gehaald en ook schoongemaakt.

alleen nu zag ik dat de draad voor het achterlicht geen stroom krijgt omdat de bruione draad voor het achterlicht te laten branden op de schakelaar niet verbonden word met de wit gele draad uit het blok wat de enigste draad is met stroom die naar de schakelaar toe gaat? deze wit gele draad verbind wel de blauwe draad met de schakelaar en die is voor het voorlicht wat dus ook als enigste brand bij mij.

het achterlicht zou in de P stand moeten branden maar is dus onmogelijk!!! want er is geen stroom.. ik zie ook niet waar de stroom ergens anders binnen komt aan de schakelaar voor het achterlicht op de bruine draad? de P stand waarin het achterlicht zou moeten branden werkt dus bij mij niet...

de wit gele draad is de enigste draad naar de schakelaar toe waar stroom op staat en de schakelaar verbind deze draad enkel maar met de blauwe draad voor het voorlicht. als ik hier ook de bruine draad voor het achterlicht op zet dan brand mijn achterlicht dus wel???

dus ik vraag mij echter af waarom mijn achterlicht en remlicht plus stadslicht het dan zo niet doet in de p stand zoals op het schema aangegeven staat.

de kabelboom is goed en zonder breuken.alles is compleet.heb 2 regulators die ac en de andere met die weerstand erop. ik heb alles doorgemeten en er is volgens mij niks stuk en elk stroomdraadje heeft kontakt. de lampen zijn niet stuk en het achterlicht brand wel als ik hem op het voorlicht aftap.van de wit gele draad dus.

maar ik vraag mij af waar het achterlicht ,de bruine draad zijn stroom vandaan haalt ????? dat is dan mijn vraag???? zie ook schema .

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 nov 2016, 11:24 
Beheerder

Ik zou zeggen via de zwarte draad uit de regelaar, aansluiting B op je lichtschakelaar.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 nov 2016, 12:07 

Hurbie schreef:
Ik zou zeggen via de zwarte draad uit de regelaar, aansluiting B op je lichtschakelaar.

zwart en bruin worden inderdaad verbonden via de lichtschakelaar in stand P waar het achterlicht in zou moeten branden ,maar op de zwarte draad staat geen stroom..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 nov 2016, 12:09 
Beheerder

Ik zou dan de regulator verdenken, daar moet de stroom vandaan komen (groen massa, geel spoel, rose spoel, zwart geregelde uitgang)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 nov 2016, 12:19 

Oke dus als ik het goed begrijp is de AC regulator apart voor het voorlicht..?

en die andere regulator met de condensator eraan vast voor het achterlicht.remlicht en toeter..

maar waarom eigenlijk 2 aparte regulators. het achterlicht kan toch ook op de ac regulator tegelijk met het voorlicht braden.?

en er zitten dan toch geen aparte lichtspoelen in de stator hoop ik? eentje voor de wit/gele draad en voor de roze en gele draad... de zwart rode draad is voor de cdi

ik leer graag bij maar snap er nog niks van...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 nov 2016, 13:06 

Oke dus als ik het goed begrijp is de AC regulator apart voor het voorlicht..? dit is juist

en die andere regulator met de condensator eraan vast voor het achterlicht.remlicht en toeter..ok goed het "laadstroom "circuit

maar waarom eigenlijk 2 aparte regulators. het achterlicht kan toch ook op de ac regulator tegelijk met het voorlicht braden.? zou kunnen maar als stadslicht (position light in schema) aan is moet ook achterlicht branden en dit gaat via het laadstroom circuit

en er zitten dan toch geen aparte lichtspoelen (ja er zitten 2 lichtspoelen in)in de stator hoop ik? eentje voor de wit/gele draad en voor de roze en gele draad... de zwart rode draad is voor de cdi juist

ik leer graag bij maar snap er nog niks van...je bent op de goed weg ;)

regelaar kapot of de spoel doorgebrand (P en Y ) draden uit het blok doormeten , hoeveel ohm ?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 nov 2016, 15:23 

hoi bedankt voor je antwoord, ik dacht zoiets al dat er 2 aparte spoelen in de stator zitten voor elke regulator eentje dus..stom dat ik die nog niet dorgemeten heb, dus heb het snel gedaan en er staat helemaal niks op..op de ontsteking draad staat 273 ohm.maar dat had ik al wel gemeten. de wit gele draad is ook goed maar bij de roze en de gele draad gebeurd er dus niets met doormeten. dus dan is de spoel waarschijnlijk kapot?

wat kan ik nu het beste doen? wat kost opnieuw laten wikkelen.kan ik dan enkel de kapotte spoel laten wikkelen of moet heel de stator opnieuw..

ik heb ook nog getest.
het remlicht brand wel op de roze en gele draad via de regulator als ik er een 12 volt accu op zet met de plus op de roze of gele draad en de min op een groene draad van de kabelboom..

dus de regulator laat stroom door en is niet kapot..

ik had voor nood wel de bruine draad van de schakelaar aan de blauwe draad gesoldeerd voordat die naar hi en low ging. dit omdat ik dan toch voorlopig achterlicht heb. het achterlicht werkt nu ook op de wit gele draad en gaat tegelijk aan met het voorlicht.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 nov 2016, 16:34 

Maar wat bedoel je precies met laadstroomcircuit? er zit toch geen accu op?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 nov 2016, 18:35 

Laadstroom circuit sorry , je heb een xr :oops:
Xl en hebben het wel , vandaar mijn " verwarring" , setup verder is hetzelfde hoor ;)
Wikkelen zijn slecht ervaringen mee
Lees maar op het xl forum
Daar zit ook flyer, die reageerd wel als je de vraag stel,

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 nov 2016, 19:30 

Yep heb een XR.op een XL zit inderdaad een accu maar bij mij niet.

maar nu snap ik nog niet waarom ze bij een XR en ook XL twee regelaars hebben gedaan op aparte lichtspoelen?

zal eens kijken op het XL forum en vragen aan flyer voor de spoelen wikkelen. heb toch ook het idee om het zelf te gaan doen .is wel goedkoper namelijk.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT