Honda XR Forum

Voor de XR en alle andere Honda 1 cilinders
Het is nu wo 18 jul 2018, 08:31

Alle tijden zijn GMT

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 08 jan 2017, 10:46 

Hallo ik heb aan mijn stator voor XR 600 bj 88 kapotte lichtspoelen
enkel de lichtspoel voor het achterlicht werkt niet. de spoel voor het voorlicht en de ontsteking is perfect .die van de ontsteking levert 284 ohm

nu vraag ik mij af hoeveel en welke spoelen het betreffen voor het achterlicht want er zitten meerdere spoelen op de stator.en kun je enkel die paar spoelen van de roze en gele draad opnieuw wikkelen en wat zal dat ongeveer gaan kosten?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 jan 2017, 19:27 

ff googelen naar spoelen wikkelen.nl
Er zijn een aantal in Nederland die het doen en de prijs verschilt. Ze kunnen je dan precies vertellen wat de mogelijkheid is.
Ik heb het een paar keer laten doen en heb er geen goede ervaring mee. Na een paar maanden gaan de spoelen weer kapot.
Ben uiteindelijk voor een originele spoel gegaan. Hartstikke duur maar de XR loopt nog steeds.

(en ik sta niet weer halverwege het bos met een XR die er mee uitschijt) ;)

XR500R C - 1982 (toekomst project)

XL500R C - 1982 Paris Dakar
GL1100 - 1981

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 jan 2017, 19:43 

Je mag met een XR niet in het bos komen Peter..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 jan 2017, 20:50 

Peter H schreef:
ff googelen naar spoelen wikkelen.nl
Er zijn een aantal in Nederland die het doen en de prijs verschilt. Ze kunnen je dan precies vertellen wat de mogelijkheid is.
Ik heb het een paar keer laten doen en heb er geen goede ervaring mee. Na een paar maanden gaan de spoelen weer kapot.
Ben uiteindelijk voor een originele spoel gegaan. Hartstikke duur maar de XR loopt nog steeds.

(en ik sta niet weer halverwege het bos met een XR die er mee uitschijt) ;)

bedankt voor je antwoord en wat bedoel je met i ben voor de originele spoel gegaan. ze worden toch niet meer nieuw gemaakt?

en kan ik eventueel dan ook veilig mijn achterlicht en remlicht op de lichtspoel van het voorlicht houden?
zie het ook niet zitten om nu 200 euro uit te geven

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 jan 2017, 23:42 

Een nieuwe spoel is nog wel aan te komen, niet bij de honda dealer bij jou om de hoek, maar op het internet worden ze wel eens aangeboden. Volgens mij past een spoel van een XL600R ook op een XR600R maar dat zou je ff uit moeten zoeken.

Je kunt ook de voeding voor het a-licht en remlicht bij de koplamp weghalen. Dit gaat wel ten kosten van de lichtopbrengst van de koplamp, zeker op het moment dat je de rem gebruikt. Hoeveel verlies kan ik je niet zeggen maar als je met je XR in het donker rijdt, kan het lastig worden.

XR500R C - 1982 (toekomst project)

XL500R C - 1982 Paris Dakar
GL1100 - 1981

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 jan 2017, 15:56 

ja ik snap het,maar gelukkig kan het dan wel. ik heb contact met een bedrijf die nieuwe stators aanbied maar voor 180 euro. dit vind ik echter veel te duur.

het word dan zo laten en de stroom voor het remlicht en achterlicht weghalen .of enkel de lichtspoel die kapot is laten wikkelen als dat mogelijk is? moet je dan de kapotte spoel eraf knippen en weer vastsolderen aan de andere spoelen? ik kan eigenlijk niet eens zien welke spoelen er kapot zijn. het zit allemaal onder een dikke laag epoxy.hoe moet ik erachter komen welke spoel ik ervantussen moet knippen?? of kan een bedrijf wel enkel de 2 of 3 kapotte spoelen op de stator opnieuw wikkelen? 3 spoeltjes laten wikkelen zal dan wel niet zo duur kosten toch?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 jan 2017, 21:05 

Een klein vraagje was vandaag wezen rijden in het donker en toen viel op datmn verlichting er bij hogere toerentallen mee ophoud en als ik gas loslaat ga hij na een seconde of twee weer aan zou dit ook een probleem van mn stator kunnen zijn. Hier in landgraaf ligt een wikkelbedrijf dat heet antes http://www.antes.nl/ misschien zou je deze eens kunnen proberen. Mvg marc

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 jan 2017, 10:34 

Ik weet niet of jou probleem ook met de stator te maken heeft maar ik ga die van mij niet meer opnieuw laten wikkelen. voor 150 euro koop ik een nieuwe stator en ik denk niet dat je voor dat geld een stator kan laten wikkelen? hier bij een bedrijf in de buurt koste het 300 euro als ik het daar zou laten doen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 jan 2017, 08:29 

Tip: Zoek uit in welke motorfiets(en) zo'n zelfde stator is gebruikt als in de XR 600. Vervolgens spit je AliExpress.com helemaal door en met wat geluk vindt je een vervangende voor een paar tientjes tussen de 3500 aangeboden items. Helemaal nieuw!!!
(https://nl.aliexpress.com/wholesale?cat ... motorcycle)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 feb 2017, 11:01 

Bedankt maar niks gevonden....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT