Honda XR Forum

Voor de XR en alle andere Honda 1 cilinders
Het is nu za 18 nov 2017, 02:54

Alle tijden zijn GMT




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Rem blokjes vervangen
BerichtGeplaatst: za 16 sep 2017, 20:39 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 apr 2011, 19:42
Berichten: 162
Woonplaats: Aalten
Vraagje.
Ik heb van mijn motor (xr650R) de remblokjes vervangen. Je zult zeggen niet echt het moeilijkste klusje, maar..
Nu geeft de rem zich naar het remmen niet meer vrij.
Het is als of de cilinders in de remklauw moeite heeft om het laatste stukje terug te gaan. Met de oude remblokken er weer in terug gemonteerd functioneert het weer perfect.
Iemand een idee?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 sep 2017, 07:49 
Offline

Geregistreerd: ma 02 sep 2013, 19:07
Berichten: 606
Hoi Remon,

Meestal komt dat omdat er vuil of corrosie rondom de zuiger van de remtang (of hoofdremcilinder) zit.
Omdat de zuiger van de remtang maar over een heel klein gebied hoeft te bewegen blijft ie daar normaal gesproken wel gangbaar. op het moment dat je het zuigertje van de remtang helemaal naar binnen drukt, (nieuwe remblokken monteren) dan is de kans aanwezig dat je het beetje vuil of corrosie wat daar terecht is gekomen in de loop van de tijd, mee naar binnen drukt.... Dat zal het geval zijn bij jou.
Uit elkaar halen, en schoonmaken, en checken of er ergens een rubber stofkap kapot is..
Mooi klusje voor de zondag :mrgreen:

Succes ermee


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 sep 2017, 10:26 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 apr 2011, 19:42
Berichten: 162
Woonplaats: Aalten
Oké. Ben er al mee bezig. Krijg één vd twee zuigers er niet uit. Geen beweging in te krijgen. Frustratie :oops:
Rustig blijven,
Ff koffie drinken
Formule 1 kijken
En dan een 2e poging wagen. :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 sep 2017, 12:37 
Offline

Geregistreerd: ma 02 sep 2013, 19:07
Berichten: 606
Lijmtangetje op de klauw met remblokje zetten bij het zuigertje wat wel gangbaar is. Daarna oliedruk op de remtang zetten (met voorremhendeltje of achterrem pookje), en de onwillige zuiger zal er zo uit ploepen:-)



Remon schreef:
Oké. Ben er al mee bezig. Krijg één vd twee zuigers er niet uit. Geen beweging in te krijgen. Frustratie :oops:
Rustig blijven,
Ff koffie drinken
Formule 1 kijken
En dan een 2e poging wagen. :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 sep 2017, 19:29 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 apr 2011, 19:42
Berichten: 162
Woonplaats: Aalten
Ben tot 8 bar lucht druk gegaan. Eén zuiger goed gangbaar gekregen, de ander nog muurvast. Zit te denken, griptang erop. De zuiger is waarschijnlijk al dusdanig verweerd dat die toch moet worden vervangen.
Als ik hem er maar uit krijg, dan wordt het gewoon een klauw revisie.
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 sep 2017, 21:05 
Offline
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 dec 2008, 22:28
Berichten: 338
antwoord staat hierboven al vermeld , gewoon met de remdruk van je hoofdremcilinder de cilinder eruit duwen ... werkt altijd ,met perslucht bijna nooit !!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 sep 2017, 15:43 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 apr 2011, 19:42
Berichten: 162
Woonplaats: Aalten
Hurbie schreef:
antwoord staat hierboven al vermeld , gewoon met de remdruk van je hoofdremcilinder de cilinder eruit duwen ... werkt altijd ,met perslucht bijna nooit !!


Oké, las op het motor forum iets over perslucht.
Maar goed ook op olie druk gaat die niet los.
Nu het schaam momentje...... :oops:

Heb de klauw weggebracht voor revisie incl de motor.
Iets met gebrek aan tijd voor onderhoud en wel willen rijden.
Motor wordt ff compleet opgelapt,
Balhoofdlager vervangen
Onderhouds beurt + kleppen stellen
Voor remklauwrevisie achter nieuwe blokjes
Lekke voorvork kering wordt vervangen
Tandwielen en ketting set
En nieuwe bandjes incl 2 nieuwe spaken.

En dat voor iemand die het eigenlijk allemaal zelf zou moeten kunnen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 sep 2017, 13:24 
Offline

Geregistreerd: wo 21 okt 2015, 17:45
Berichten: 186
99 procent wat op motorforum staat is onzin, ze denken allemaal dat ze het daar beter weten!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 okt 2017, 10:40 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 26 maart 2009, 19:13
Berichten: 364
Woonplaats: Bollenstreek
Johan w schreef:
99 procent wat op motorforum staat is onzin, ze denken allemaal dat ze het daar beter weten!


ja, bedankt hè!

_________________
Rij ik voor een keer door het zand, is er van alles aan de hand.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 okt 2017, 10:44 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 26 maart 2009, 19:13
Berichten: 364
Woonplaats: Bollenstreek
Hurbie schreef:
antwoord staat hierboven al vermeld , gewoon met de remdruk van je hoofdremcilinder de cilinder eruit duwen ... werkt altijd ,met perslucht bijna nooit !!


Mee eens. Het verschil is: lucht is samendrukbaar, vloeistof niet. Onder hydraulische druk moet de zuiger er beslist uit komen.
Slim van Jay om de gangbare zuiger met een lijmtang te blokkeren.

_________________
Rij ik voor een keer door het zand, is er van alles aan de hand.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling