Honda XR Forum

Voor de XR en alle andere Honda 1 cilinders
Het is nu wo 07 jun 2023, 19:43

Alle tijden zijn GMT

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 14 aug 2017, 12:15 

Hallo ik heb eens een vraag, nu ben ik naar een Honda xr600 gaan kijken van bj86waarbij de kleppendeksel lek is en er een heel klein beetje olie uit de carterontluchting kwam..zomaar een flauw druppeltje

de olie stond overigens niet op peil in de framebuis. er kon een halve liter bij tot het maxium,
de motor startte wel met 1 kick koude start en als hij warm was ook. compressie voelde goed.ik heb hem zelf aangekickt en bij het kicken hoorde je heel duidelijk mooi de tandjes van het kickstartertandwiel nog tikken en op de kickstarter zat ook geen speling op.

en hij viel na gasgeven niet uit maar bleef mooi draaien. km stand 11.000 ,denk echte km gezien de originele staat leek dit geen onversleutelde xr. de originele sticker zat nog op de achterbrug en alle andere originele stickers zaten er ook nog op.alles vanuit de fabriek zat er nog op zoals het vanuit daar gemonteerd was en alles werkte ook nog zoals de gehele verlichting etc

hoorde geen tikken in het blok of rare geluiden eruit komen.
ik twijfel wel of ik hem moet gaan kopen vanwege de olielekkage en vraag mij af waardoor een lek kleppendeksel door veroorzaakt kan worden? en waarom er ook een beetje olie uit de carterontluchting komt? of staan deze zaken in verband met elkaar?

graag jullie advies,

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 aug 2017, 18:54 

Johan w schreef:
Hallo ik heb eens een vraag, nu ben ik naar een Honda xr600 gaan kijken van bj86waarbij de kleppendeksel lek is en er een heel klein beetje olie uit de carterontluchting kwam..zomaar een flauw druppeltje -is niet zo'n probleem doen de meeste

de olie stond overigens niet op peil in de framebuis. er kon een halve liter bij tot het maxium,
de motor startte wel met 1 kick koude start en als hij warm was ook.- super dit hoor je niet veel- compressie voelde goed.ik heb hem zelf aangekickt en bij het kicken hoorde je heel duidelijk mooi de tandjes van het kickstartertandwiel nog tikken en op de kickstarter zat ook geen speling op. -allemaal positief in mijn optiek

en hij viel na gasgeven niet uit maar bleef mooi draaien. km stand 11.000 ,denk echte km gezien de originele staat leek dit geen onversleutelde - je bedoeld versleutelde denk ik- xr. de originele sticker zat nog op de achterbrug en alle andere originele stickers zaten er ook nog op.alles vanuit de fabriek zat er nog op zoals het vanuit daar gemonteerd was en alles werkte ook nog zoals de gehele verlichting etc

hoorde geen tikken in het blok of rare geluiden eruit komen.
ik twijfel wel of ik hem moet gaan kopen vanwege de olielekkage en vraag mij af waardoor een lek kleppendeksel door veroorzaakt kan worden? - boutjes gewoon te los, dolle draadtappen lijkt me niet als er geen beschadigingen van ooit los geweest op de boutjes zit. Bij boutjes opnieuw aanzetten rekening houden dat je eerst los draait en hierna weer op juist moment zet- en waarom er ook een beetje olie uit de carterontluchting komt? of staan deze zaken in verband met elkaar?

Wellicht een nieuw kleppendeksel pakking plaatsen

Lijkt mij zo naar de info te lezen een redelijk puik motortje ;-)

Succes!

graag jullie advies,

XR400R-2 2002 Spanje
XR500RB 1981 Holland in progress..
NX650L Dominator 1990 Hollland

CB500XA 2018 Spanje
CB500XA 2020 Holland

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 19 aug 2017, 08:27 

Was er nog wel vergeten bij te vermelden dat er ook iets met de koppeling is. volgens verkoper zou hij een beetje slippen als je echt volgas geeft.maar hij was er niet duidelijk over of dat in bepaalde versnelling is of puur de koppeling. er staat nog maar 11000km op dus dan zouden de koppelingsplaten toch niet al versleten mogen zijn?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT