Hallo ik heb eens een vraag, nu ben ik naar een Honda xr600 gaan kijken van bj86waarbij de kleppendeksel lek is en er een heel klein beetje olie uit de carterontluchting kwam..zomaar een flauw druppeltje -
is niet zo'n probleem doen de meestede olie stond overigens niet op peil in de framebuis. er kon een halve liter bij tot het maxium,
de motor startte wel met 1 kick koude start en als hij warm was ook.-
super dit hoor je niet veel- compressie voelde goed.ik heb hem zelf aangekickt en bij het kicken hoorde je heel duidelijk mooi de tandjes van het kickstartertandwiel nog tikken en op de kickstarter zat ook geen speling op. -
allemaal positief in mijn optieken hij viel na gasgeven niet uit maar bleef mooi draaien. km stand 11.000 ,denk echte km gezien de originele staat leek dit geen onversleutelde -
je bedoeld versleutelde denk ik- xr. de originele sticker zat nog op de achterbrug en alle andere originele stickers zaten er ook nog op.alles vanuit de fabriek zat er nog op zoals het vanuit daar gemonteerd was en alles werkte ook nog zoals de gehele verlichting etc
hoorde geen tikken in het blok of rare geluiden eruit komen.
ik twijfel wel of ik hem moet gaan kopen vanwege de olielekkage en vraag mij af waardoor een lek kleppendeksel door veroorzaakt kan worden? -
boutjes gewoon te los, dolle draadtappen lijkt me niet als er geen beschadigingen van ooit los geweest op de boutjes zit. Bij boutjes opnieuw aanzetten rekening houden dat je eerst los draait en hierna weer op juist moment zet- en waarom er ook een beetje olie uit de carterontluchting komt? of staan deze zaken in verband met elkaar?
Wellicht een nieuw kleppendeksel pakking plaatsenLijkt mij zo naar de info te lezen een redelijk puik motortje
Succes!graag jullie advies,