Honda XR Forum

Voor de XR en alle andere Honda 1 cilinders
Het is nu wo 14 nov 2018, 14:16

Alle tijden zijn GMT




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 20 aug 2017, 16:56 
Offline

Geregistreerd: wo 21 okt 2015, 17:45
Berichten: 190
Hallo ik heb een honda xr600 van 1987,
de motor maakt in elke versnelling best wat meer toeren dat het vooruit komt, althans zo lijkt het want hij trilt dan ook. ik weet niet of dat trillen van de koppeling kan komen?

compressie is zeer goed en hij start altijd meteen.de choke kan er ook zo af bij koude start,
ook loopt hij netjes stationair en valt niet uit tijdens rijden bij gas ineens helemaal terug.

alle versnellingen zijn ook goed. de 3 vliegt er ook niet uit,

maar wat zou het trillen en toeren maken kunnen zijn?

hoor ook geen kleppen tikken ofzo maar lekt wel iets bij kleppendeksel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 aug 2017, 18:21 
Offline

Geregistreerd: ma 15 dec 2014, 20:10
Berichten: 602
Gewoon setje nieuwe platen erin gooien. Kost de hoofdprijs niet.
Doet hij het dan nog dan is er wat anders aan de hand...wellicht even tussendoor;) de oude eigenaar vragen wat voor olie er de laatste beurt in is gedaan. Verkeerde (auto)olie en je hebt dezelfde klachten...

_________________
SAME OLD DIRT, SAME OLD BIKES, SAME OLD FUN.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 aug 2017, 21:48 
Offline

Geregistreerd: wo 21 okt 2015, 17:45
Berichten: 190
hoi Anton,

Bedankt ,kan inderdaad verkeerde olie zijn voor auto's ,die is dan niet voor natte plaat koppeling natuurlijk, maar kan hij daardoor ook gaan trillen?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 aug 2017, 09:48 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 26 maart 2009, 19:13
Berichten: 380
Woonplaats: Bollenstreek
Nee.

_________________
Rij ik voor een keer door het zand, is er van alles aan de hand.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 aug 2017, 21:27 
Offline

Geregistreerd: wo 21 okt 2015, 17:45
Berichten: 190
inmiddels bleek ook dat de bovenste motorsteun helemaal los zat. de bouten vielen er nog net niet uit
deze heb ik weer allemaal goed vastgezet en het trillen is een heel stuk minder al trilt hij nog wel iets, in de spiegel kan je niet kijken want dan zie je niks door trillingen. de koppeling heb ik afgesteld en nog eens goed gereden maar daar lijkt toch weinig mis mee.hij schakelt goed door de versnellingen heen en trekt gewoon goed op en goed door. alleen wat trillen dus. nu had ik hiervoor ook een honda xr maar dan van 1988 en die trilde toch minder,

dus wat kan er mogelijk aan de hand zijn waardoor hij meer trilt dan mijn vorige XR???
je voelt de trillingen ook echt uit het blok komen en in je voeten via de voetsteuntjes


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 aug 2017, 00:13 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 26 maart 2009, 19:13
Berichten: 380
Woonplaats: Bollenstreek
Balansas is er uit gehaald, of zit er wel in en staat een tandje verkeerd, er zit een zuiger in met een verkeerde massa. Kruktappen niet in lijn. Breuk in het frame. Dit zijn zomaar wat oorzaken die ik even snel opnoem. Er zijn er vast meer.

_________________
Rij ik voor een keer door het zand, is er van alles aan de hand.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 aug 2017, 08:30 
Offline

Geregistreerd: wo 21 okt 2015, 17:45
Berichten: 190
balansas eruit halen .word dat vaker gedaan bij een XR600? en met welke reden?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 25 aug 2017, 09:05 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 26 maart 2009, 19:13
Berichten: 380
Woonplaats: Bollenstreek
Een paar redenen: de motor reageert sneller op het gas door de verminderde roterende massa. Het werd gedaan om op het totaalgewicht van de motorfiets te kunnen besparen. Heéél belangrijk in de motorcross. Maar vooral heerste vroeger de gedachte, dat een balansas vermogen kostte.
Dan werd de krukas na verwijdering her-balanceert en het vermogen werd groter, helaas kwam je er meteen achter dat het comfort verdwenen was. Hoe groter de cilinderinhoud per cilinder van een één- of twee cilinder is, hoe moeilijker de balans voor elkaar te krijgen is. Men is niet voor niets op multi-cilinders overgestapt, op zoek naar een gecultiveerde loop. Tegenwoordig zit zowat overal een balansas in, hoe klein de cilinderinhoud ook is.

_________________
Rij ik voor een keer door het zand, is er van alles aan de hand.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 26 aug 2017, 08:49 
Offline

Geregistreerd: wo 21 okt 2015, 17:45
Berichten: 190
Ik dacht een xr600 altijd te zwaar was voor de cross, veel worden ze ook gebruikt voor op straat zoals die van mij ook waar wegbanden onder zitten. om dan de balansas voor op straat eruit te halen lijkt mij niet lekker rijden..

hij draait verder erg mooi zonder uitval of wat dan ook en is dus goed afgesteld,

als hij stationair draait en je geeft gas dan trilt hij niks. het is dus puur alleen als je ermee gaat rijden?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 26 aug 2017, 11:57 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008, 19:25
Berichten: 699
Woonplaats: Apeldoorn
Johan w schreef:
als hij stationair draait en je geeft gas dan trilt hij niks. het is dus puur alleen als je ermee gaat rijden?


Dat veranderd de zaak drastisch. Dan wordt het trillen waarschijnlijk veroorzaakt door onbalans in de wielen .

_________________
XR200R B - 1981
XR200R C - 1982
XR200R D - 1983 (2018 project)
XR500R C - 1982 (toekomst project)

XL500R C - 1982 Paris Dakar
GL1100 - 1981


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling