Honda XR Forum

Voor de XR en alle andere Honda 1 cilinders
Het is nu do 15 nov 2018, 17:41

Alle tijden zijn GMT

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 30 aug 2017, 16:09 

Weet zo niet uit mijn hoofd of die ringen onder de koppelingsveren horen. Misschien dat de vorige eigenaar op deze manier heeft geprobeerd meer veerdruk te creëren en daarmee het koppellings probleem op te lossen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 aug 2017, 17:09 

onder drukveren horen standaard nooit ringen te zitten,althans niet volgens schema bij cmnsl honda voor xr600 uit 1987, je belast eigenlijk enkel de veren alleen maar teveel.
voor meer druk kan je dan beter sterkere veren erop zetten. maar de koppeling slipte niet. de platen waren ook nog gewoon goed. behalve die ene plaat die in de drukplaat was ingesleten zitten diepe groeven.dit is waarschijnlijk niet zoals het hoort en verkeerde belasting van de koppeling..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 31 aug 2017, 16:34 

ik heb vandaag de koppeling er weer op gezet en de moer vastgedraaid met momentsleutel op ongeveer 70 NM,
in het haynes werkplaatshandboek kon ik niet echt wijs uit?

daar stond XR600 clutch nut 50NM en 85 through 87 weer 70=80 NM en dan stond er weer onder xr600 110NM ??? dus wat is het nu??

de moer zit er nu op maar iets minder strak aangedraaid dan eerst.want ik kreeg hem er bijna niet meer af en dat lijkt mij toch niet echt de bedoeling?????

heb wel het borgplaatje aan 2 kanten om de moer gevouwen. dus de moer zit helemaal klem..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT