Honda XR Forum

Voor de XR en alle andere Honda 1 cilinders
Het is nu do 15 nov 2018, 17:48

Alle tijden zijn GMT

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 27 aug 2017, 18:06 

Je had de motor gewoon in de versnelling kunnen zetten. Iemand anders even de achterrem in laten drukken en dan kan die ander de moer los draaien. Deze heeft gewoon rechtse draad,maar de moer is wel geborgd door een kleine inkeping of een borglip die achter de moer zit. Dit is afhankelijk van het bouwjaar.

Misschien heb je geluk. Als je er eerst een goede 10w/40 in gooit. (Let op geen auto olie) en dan de inkepingen glad schuurt dan kan het zijn dat je koppeling alweer werkt. Misschien heb je een schuifmaat dan kun je de dikte van de platen opmeten. De friktieplaten moeten min 2.6 mm dik zijn. En er mag geen kromming in zitten.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 aug 2017, 19:16 

de kartels van het binnenhuis zijn ook flink ingeslagen. hoe krijg je dat gevijlt??

en de moer zit muurvast. ik heb het borgplaatje eerst recht geslagen en in versnelling zetten helpt niet want het binnenhuis draait onafhankelijk van de korf..

eerst moet de moer eraf.hoe krijg ik dat in godsnaam gedaan?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 aug 2017, 19:54 
Beheerder

Je kunt ook een doek vast laten lopen tussen het tandwiel van de korf . Dan krijg je hem ook wel los.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 aug 2017, 19:58 

Ergens een schroevendraaier of iets dergelijks tussen steken om de korf tegen te houden. Zolang je het maar voorzichtig doet zodat je niks beschadigd.

Of...
Je schuurt de korf glad terwijl die in het blok zit. Ligt eraan of je de korf wilt vervangen of weer vlak wilt schuren.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 aug 2017, 19:59 

Hurbie schreef:
Je kunt ook een doek vast laten lopen tussen het tandwiel van de korf . Dan krijg je hem ook wel los.

Zal ik eens proberen .. maar is het normaal dat deze moer zo muurvast zit? want heb er al flink wat kracht opgezet met een hefboon

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 aug 2017, 20:00 

Remon schreef:
Ergens een schroevendraaier of iets dergelijks tussen steken om de korf tegen te houden. Zolang je het maar voorzichtig doet zodat je niks beschadigd.

Of...
Je schuurt de korf glad terwijl die in het blok zit. Ligt eraan of je de korf wilt vervangen of weer vlak wilt schuren.

de korf moet er nu af want ik kan het binnenhuis niet laten zitten zo. er is een steun afgebroken dus daar kan je toch niet meer mee rijden?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 aug 2017, 06:08 

Johan w schreef:
Remon schreef:

Of...

de korf moet er nu af want ik kan het binnenhuis niet laten zitten zo. er is een steun afgebroken dus daar kan je toch niet meer mee rijden?

Steun afgebroken... da's minder. Heb er overheen gelezen sorry. Dan moet je dus gaan voor een nieuw koppelingshuis. Misschien dat offroad centrum in Vaassen nog een goede gebruikte voor je heeft.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 aug 2017, 08:17 

Deze moeren zitten vaker muurvast lees ik,als laatste zou ik de moer dus kunnen inslijpen om de spanning eraf te halen. maar hoe doe je dat zonder de draad op de as te beschadigen?

https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... _09mL1oKhA

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 aug 2017, 13:17 

We kunnen verder want de moer is los, heb er wel een stuk gereedschap voor moeten maken en 3 tussenplaten voor moeten opofferen maar je moet wat want dit zat zo vast niet meer normaal gewoon.

met 1 tussenplaat ging de plaat gewoon krom, met 2 ging het wel,

heb een stalen pijp van wel een meter moeten gebruiken als hefboom en dan lukte het ook nog maar net met veel kracht erop. de moer krakte eraf zo vast zat die. ik vraag mij af of dat wel zo vast moet zitten. moet hij dan weer zo vast er terug op?? nee toch hoop ik? in ieder geval heb ik nu ook gelijk gereedschap om hem er weer op te kunnen draaien zonder schade,

Afbeelding

en dan nog eens iets. moet er tussen oliepomp en koppelingsdeksel naar het filter toe een busje of zoiets zitten? bij mij zit er niks en het lijkt dat er iets tussen moet zitten?

Afbeelding

Afbeelding

binnenhuis maakt ook niet meer uit dat er een sten vanaf is gebroken.
deze inslag kan je toch nooit meer wegvijlen, als je het mij vraagt hebben ze hele dagen wheelies getrokken ,kan toch anders nooit zo ingeslagen zijn?

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 aug 2017, 17:13 
Beheerder

die is inderdaad lekker ingeslagen , tussen de oliepomp en het deksel hoort inderdaad een klein busje met een o-ring, mischien eruit gevallen met demonteren !

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT