Beste XR-ers.
Dit is mijn eerste bericht op dit Forum. Afgelopen december een 1995-er Honda XR 250 R gekocht. Zag er redelijk uit. Beetje optisch opgeknapt; verse stuurrol, handvatten en hendels, handkappen en Honda tasje achterop. Zadel- en tak hoes zijn nog onderweg. Hoop ik... Blokje tikte een beetje, dus kleppendeksel losgemaakt. Zag dat er één tuimelaartje vervangen was, en de andere drie heb ik ook maar vervangen. Nokkenaskettingspanner en - geleider ook maar vervangen. Kwam er echter dat voor die laatste daarvoor de cilinderkop dr even af moest. Mooi, kan even naar de cilinderwand en de bovenkant van de zuiger geleken worden. Zag er allemaal goed uit. Ook niet de bekende scheuren in de cilinderkop, van de bougie naar de kleppen. Alles weer gemonteerd, klepjes netjes gesteld. Tevens even verse koppelingsplaten dr in. Verse olie, filter en zeefje uiteraard. Sommige keerringetjes meteen vervangen etc etc. Toch vind ik m wat ‘snerpen’ bij een hoger toerental. Maat van mij, die een 600 rijdt, zegt dat ik mij daarop niet zo moet letten, dat er altijd wel wat geluid is. Tja lastig. Wie heeft diezelfde ervaring? Ikzelf heb totaal geen referentie materiaal. Woont er iemand in de buurt van Zoetermeer die ook een 250 heeft? Kunnen we misschien vergelijken.
Misschien focus i mij inderdaad teveel op het geluid etc etc. Ik vind deze 250 een erg leuke motor, en wil m graag de aandacht geven die die verdient.
Grt Fred
|