Honda XR Forum

Voor de XR en alle andere Honda 1 cilinders
Het is nu za 16 dec 2017, 03:12

Alle tijden zijn GMT




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 479 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 44, 45, 46, 47, 48
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 18 aug 2017, 10:24 
Offline
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 dec 2008, 22:28
Berichten: 338
ziet er netjes uit hoor !!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2017, 14:40 
Offline

Geregistreerd: ma 15 dec 2014, 20:10
Berichten: 552
...........


Bijlagen:
IMG_1164.JPG
IMG_1164.JPG [ 244.74 KiB | 209 keer bekeken ]
IMG_1163.JPG
IMG_1163.JPG [ 243.68 KiB | 209 keer bekeken ]
IMG_1165.JPG
IMG_1165.JPG [ 250.15 KiB | 209 keer bekeken ]

_________________
SAME OLD DIRT, SAME OLD BIKES, SAME OLD FUN.
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2017, 16:18 
Offline

Geregistreerd: ma 02 sep 2013, 19:07
Berichten: 614
Dat is een mooi fietsje geworden zeg :!:
Hele mooie verhoudingen, het zadel ziet er goed uit, nu het zwart is lijkt het gewoon origineel. Het kleine tankje gaat ook mooi op in het geheel, goed gedaan Anton :mrgreen:
Maak nog eens een paar foto's van een iets grotere afstand?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2017, 18:42 
Offline

Geregistreerd: ma 15 dec 2014, 20:10
Berichten: 552
Jay schreef:
Dat is een mooi fietsje geworden zeg :!:
Hele mooie verhoudingen, het zadel ziet er goed uit, nu het zwart is lijkt het gewoon origineel. Het kleine tankje gaat ook mooi op in het geheel, goed gedaan Anton :mrgreen:
Maak nog eens een paar foto's van een iets grotere afstand?


Bij deze ;)

En ook even het originele plaatje erbij van de xr500 1979 ter vergelijking. Altijd nog mooi, mooi en nogmaals mooi!

Grondspeling is nu 29.5 cm (28 cm oem) staand op eigen vering gemeten :mrgreen:


Bijlagen:
Honda XR500 02.jpg
Honda XR500 02.jpg [ 150.1 KiB | 199 keer bekeken ]
IMG_1167.JPG
IMG_1167.JPG [ 235.14 KiB | 199 keer bekeken ]
IMG_1162.JPG
IMG_1162.JPG [ 238.65 KiB | 199 keer bekeken ]

_________________
SAME OLD DIRT, SAME OLD BIKES, SAME OLD FUN.
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 sep 2017, 20:28 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 26 maart 2009, 19:13
Berichten: 366
Woonplaats: Bollenstreek
Vandaag zag ik 'm in het echt. Mooi hoor. Nu die laatste technische dingetjes oplossen Anton, dan heb je een wereldfiets.

_________________
Rij ik voor een keer door het zand, is er van alles aan de hand.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 sep 2017, 11:07 
Offline

Geregistreerd: ma 15 dec 2014, 20:10
Berichten: 552
Dank je Kees!

Je opmerking beftreft omhoog komend tapeind viel in eerste instantie niet. Maar (helaas:) had je het bij het juiste eind. Maar toch mijn dank voor de opmerking!

Beste optie denk ik is tapeind verwijderen en tap draaien van 8mm in de kop en hier een 8mm oem honda (kop)bout plaatsen ipv een tapeinde 6 naar 8mm ?

Wordt er in ieder geval steeds handiger in, het blok in- en uitbouwen :mrgreen:

_________________
SAME OLD DIRT, SAME OLD BIKES, SAME OLD FUN.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 sep 2017, 20:03 
Offline

Geregistreerd: ma 15 dec 2014, 20:10
Berichten: 552
2 time-serts geplaatst uitlaatpoort, 2 andere zat al een helicoil in.

Tapeind 6-7mm verwijderd, zat geheel los. Draad 8mm getapt en boutgat kleppendeksel opgeruimd naar 8mm.

1 time-sert kwam ook omhoog, heeft waarschijnlijk ooit een helicoil ingezeten...gat te groot geworden. Diverse opties geprobeerd en niks lukte.
Schoot me opeens te binnen dat ik ooit van Adje een draadbus binnenmaat 6mm en buitenmaat 10mm had gekregen. Fabory artikel zie ik nu.
9mm boren en 1.2 cm diep, met behoorlijk veel kracht zetten toch gelukt. Supersterk.

Het geheel secuur nagelopen en alles is nu zo'n beetje vervangen kwa draadeinden e.d. :roll:

Balans gewicht xl250s liet de motor bij stationair heel mooi lopen. Maar bij hogere toerentallen toch te veel trillingen naar mijn zin en dus de originele terug geplaatst. Motortje werd was erg (te) nerveus naar mijn zin. Heel gevoelig op de gashendel, minste reactie en hij reageerde als een dolle stier.

Nou, dit is de derde ronde dus hopelijk 3 keer scheepsrecht....en dan in een iets rustiger vaarwater.

Wie niet waagt, wie niet wint.

:mrgreen:

_________________
SAME OLD DIRT, SAME OLD BIKES, SAME OLD FUN.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 nov 2017, 16:19 
Offline

Geregistreerd: ma 15 dec 2014, 20:10
Berichten: 552
Wellicht een idee voor de volgende maal :mrgreen:


Bijlagen:
Naamloos.jpg
Naamloos.jpg [ 170.92 KiB | 68 keer bekeken ]

_________________
SAME OLD DIRT, SAME OLD BIKES, SAME OLD FUN.
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 dec 2017, 13:50 
Offline

Geregistreerd: ma 15 dec 2014, 20:10
Berichten: 552
Altijd weer leuk om iets naar een vakman te brengen, het kan dus wel, die nog vakwerk kunnen leveren.

Op een rustig moment maar de kop met haar onderdelen monteren. Voorlopig is dit een reserve topeind voor de spanje motor. Dit was/is het 'grasblok' van 65 euro, met de enige nokkenas tot op heden gemeten, die boven de honda tolerantie's blijkt te zijn.

Met de overmaat 1.00 WhiteBros (wiseco) zuiger, poorten bewerkt en nieuwstaat onderdelen. Een XR blok dus;-)

Prachtig werk met dank aan Vincent Wetblast. :mrgreen:


Bijlagen:
WhatsApp Image 2017-12-07 at 14.17.31.jpeg
WhatsApp Image 2017-12-07 at 14.17.31.jpeg [ 201.21 KiB | 30 keer bekeken ]
WhatsApp Image 2017-12-07 at 14.16.37.jpeg
WhatsApp Image 2017-12-07 at 14.16.37.jpeg [ 165.89 KiB | 30 keer bekeken ]

_________________
SAME OLD DIRT, SAME OLD BIKES, SAME OLD FUN.
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 479 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 44, 45, 46, 47, 48

Alle tijden zijn GMT


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling