Honda XR Forum

Voor de XR en alle andere Honda 1 cilinders
Het is nu do 13 dec 2018, 01:45

Alle tijden zijn GMT

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 117 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Project XR500s
BerichtGeplaatst: zo 25 maart 2018, 19:04 

Ik heb een nylon beschermkapje gemaakt voor de bescherming van het bovenste balhoofdlager.
In eerste instantie had ik alleen de originele rubber afdichtring gemonteerd.
Joker attendeerde me op de kunststof stofkap op welke op bepaalde typen XL en XR's standaard gemonteerd waren in de jaren '80.
Hiermee is de afdichting van stof, vuil en water naar mijn idee nu wel prima opgelost. Zonder de nylon beschermkap was de bescherming van het bovenste balhoofdlager eigenlijk niet zoals je het wilt hebben..
Van de moer waarmee het bovenste balhoofdlager wordt afgesteld, heb ik een randje afgedraaid waardoor de nylon stofkap na montage vrij kan bewegen tussen de moer en het lager.
Zo zal er zeker geen weerstand ontstaan in het balhoofd.
M'n haaksleuteltje zal ik wat smaller moeten slijpen, al moet ik bekennen dat ik de balhoofdmoer altijd gewoon met de hand aandraai. Als alles schoon en ingevet is heb ik de haaksleutel helemaal niet nodig.

Bijlagen:
image4.jpeg
image4.jpeg [ 105.04 KiB | 568 keer bekeken ]
image2.jpeg
image2.jpeg [ 114.39 KiB | 568 keer bekeken ]
image1.jpeg
image1.jpeg [ 92.32 KiB | 568 keer bekeken ]
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 maart 2018, 15:05 

wat een vakwerk !!

XR500R C - 1982 (toekomst project)

XL500R C - 1982 Paris Dakar
GL1100 - 1981

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 apr 2018, 22:02 

Wow, prachtige oplossing en kopie!

Zou dat graag willen leren..
Misschien tijd voor een "korte handleiding"? ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 apr 2018, 17:26 

Wat bedoel je Joker, draaien op een draaibank?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 apr 2018, 17:35 

Beetje aan het opbouwen.
Ik ben tevreden over het zadeltje, het sluit nu mooi aan op het XL250S tankje en past ook netjes om het achterspatbord.
Het kan altijd nog net iets beter, maar Ik besteed het niet meer uit in de toekomst..

Bijlagen:
image2.jpeg
image2.jpeg [ 136.89 KiB | 449 keer bekeken ]
image1.jpeg
image1.jpeg [ 141.79 KiB | 449 keer bekeken ]
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 apr 2018, 20:49 

Heb van Anton een originele draadboom gekregen van een XL500S
Deze heb ik ontdaan van alle zwarte tape.
Met geestelijke ondersteuning van Navo heb ik alle draden van de draadboom die ik niet nodig heb, eruit geknipt.
Zo heb ik een eenvoudige bedrading over gehouden met alleen de functies die voor mij belangrijk zijn.
Ik heb de draadboom op een groot stuk karton geplakt, waardoor je een goed overzicht hebt. Niet zelf bedacht, maar werkt wel heel goed:-)
De nieuwe draadboom kopieer ik onder de originele, is een leuke klus.
Bij Conrad heb ik de gekleurde kabels per meter kunnen bestellen, de combinatiekleuren heb ik van een maatje gehad.

Bijlagen:
image1.jpeg
image1.jpeg [ 105.24 KiB | 404 keer bekeken ]
1.jpeg
1.jpeg [ 95.22 KiB | 406 keer bekeken ]
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 apr 2018, 11:41 

Top!

Fijn, een vakman die de juiste procedure volgt;) Hier kan gelijk een productielijn van opgezet worden...

Persoonlijke tip;
Het aftapen zou ik met Nitto 225 uitvoeren met 50% overlap mbt de breedte van de tape. Heb goede ervaring met deze tape door de jaren heen.
Het laatste afgeknipte stukje voorzie ik met een druppeltje 1 secondenlijm daar deze altijd weer wat los gaat laten op dat punt.

Succes, Anton.

http://www.electronicspareparts.nl/inde ... 27&lang=NL

Bijlagen:
13.34.40.jpeg
13.34.40.jpeg [ 175.3 KiB | 398 keer bekeken ]

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 apr 2018, 19:02 

Jay schreef:

Ja klopt. Het werken met een draaibank lijkt me niet in een uurtje te leren. Mijn opmerking was met een knipoog bedoeld naar de how to die ik schreef over het verzinken.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 apr 2018, 18:11 

Joker schreef:
Jay schreef:

Ja klopt. Het werken met een draaibank lijkt me niet in een uurtje te leren. Mijn opmerking was met een knipoog bedoeld naar de how to die ik schreef over het verzinken.

OK, ja dat was een mooi en uitgebreid verslag van jou.. Dat is wel een klusje om goed op papier te zetten hoe je met een metaaldraaibank te werk gaat. Voorlopig besteed ik m'n tijd eerst maar eens aan het afbouwen van deze XR:-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 apr 2018, 21:05 

Ben de bedrading aan het proefleggen op het frame.
Ik heb een tijd terug een set met originele stekkertjes en een bijbehorende kneltang aangeschaft. Nu hoef ik niet meer de lelijke AMP stekkertjes te gebruiken, die eigenlijk veel te grof zijn voor de bedrading van een motorfiets.
Ik heb een simpele draadboom gemaakt met alleen de volgende functies: Groot en klein licht, remlicht, km teller verlichting, contactslot en onderbreker op het stuur.
De bedrading is met de originele Honda kleuren gemaakt en lijkt op die van een originele XR500, maar die heeft geen remlicht en ook geen ontactslot.
Ik heb voor de verlichting LED lampjes verzameld op EBay, (ook al met hulp van forumleden:-) en wil zo proberen redelijke verlichting te maken op 6 volt.
Het achterlichtje wat ik bedacht heb, zier er vooral leuk uit, maar eigenlijk is het een klote ding.. De reflector kan er alleen af als het hele achterlicht wordt gedemonteerd, veel te veel werk.....
De duplex LED lamp voor het achterlicht is eigenlijk wat aan de grote kant om te kunnen plaatsen in het kleine achterlichtje. Ik heb de fitting los moeten maken, de fitting met lamp zit nu min of meer klem met het zwarte isolatieschuim rondom de fitting. Zal mij benieuwen of de LED lamp blijft leven..... Geen idee.... De LED lamp voor de koplamp is ook een knoeperd, zal ook wel weer een gevecht worden om die in het kleine XR koplamphuis te plaatsen..
De Nitto tape ligt inmiddels op de plank liggen, dus binnenkort kan ik de draadboom intapen waarmee het hoofdstuk elektro een eind is afgerond.
Rem, gas, koppeling, kleppenlichter en km teller kabel ook allemaal gemonteerd, ik denk dat ik mijn nieuwe speelfietsje binnenkort de sporen kan geven:-)

Bijlagen:
image5.jpeg
image5.jpeg [ 120.42 KiB | 340 keer bekeken ]
image4.jpeg
image4.jpeg [ 132.09 KiB | 340 keer bekeken ]
image3.jpeg
image3.jpeg [ 110.79 KiB | 340 keer bekeken ]
image2.jpeg
image2.jpeg [ 154.12 KiB | 340 keer bekeken ]
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 117 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT