Honda XR Forum

Voor de XR en alle andere Honda 1 cilinders
Het is nu ma 19 nov 2018, 17:17

Alle tijden zijn GMT




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 363 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 33, 34, 35, 36, 37  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 03 nov 2018, 19:07 
Offline

Geregistreerd: ma 02 sep 2013, 19:07
Berichten: 650
.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 nov 2018, 19:33 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008, 19:25
Berichten: 701
Woonplaats: Apeldoorn
Het lijkt heel makkelijk te gaan met zo'n elektrische brood mes . Zie filmpje.

https://www.youtube.com/watch?v=wqodjNexy7w

_________________
XR200R B - 1981
XR200R C - 1982
XR200R D - 1983 (2018 project)
XR500R C - 1982 (toekomst project)

XL500R C - 1982 Paris Dakar
GL1100 - 1981


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 nov 2018, 21:32 
Offline

Geregistreerd: ma 02 sep 2013, 19:07
Berichten: 650
Ik heb dat filmpje ook gezien Peter, maar mijn schuimrubber is véél compacter als het luchtige schuimrubber wat op het filmpje te zien is.
Toch wil ik het gaan proberen, en wil dan vooraf de messen van het broodmes even onder handen nemen:-)
Misschien dat ik iets kan lenen, ik laat weten hoe het af gaat lopen:-)


Peter H schreef:
Het lijkt heel makkelijk te gaan met zo'n elektrische brood mes . Zie filmpje.

https://www.youtube.com/watch?v=wqodjNexy7w


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 nov 2018, 17:12 
Offline

Geregistreerd: ma 02 sep 2013, 19:07
Berichten: 650
Ik ben al weer een eind op weg met de vorm van het zadel.
Met het elektrisch broodmes van Anton heb ik grove werk gedaan, werkt redelijk goed, maar niet om de vorm gecontroleerd af te maken.
Ik had nog een soort van professionele "Power File" liggen, en die heb ik eens uitgeprobeerd.
Dat ding werkt echt top, met een vers, redelijk grof schuurlint er op, kun je het schuimrubber heel mooi gecontroleerd vorm geven, écht een ontdekking :mrgreen:
Door de lange rechte vorm van het schuurlint, kun je gemakkelijk egale vlakken schuren. Niet meer experimenteren, dít is de oplossing!
Nu wil ik over de stalen rand van het zadel een open gesneden PVC slangetje lijmen, waardoor de scherpe rand van de plaat de bekleding niet zal doorsnijden in de toekomst. Of dat gaat lukken, weet ik nog niet, maar dat is wat ik nu wil gaan proberen. PVC is te lijmen, zou moeten kunnen volgens mij......
Daarna wil ik over het gehele zadel nog één laag schuimrubber van 10mm dik aanbrengen, waardoor de hele vorm nog egaler zal worden. Daarna ga ik de definitieve vorm met mijn Flex machine schuren. Het is leuk werk nu het schuimrubber zo gemakkelijk vorm te geven is.
Nog steeds een vieze bende, maar nu alleen nog maar op 2 vierkante meter. Met de slijptol blaas je die slijpstof écht ze hele werkplaats door. Ook is de slijptol een beetje "bijterig" in het schuimrubber, de Flex werkt veel beter : :mrgreen:


Bijlagen:
IMG_2490.JPG
IMG_2490.JPG [ 140.67 KiB | 63 keer bekeken ]
IMG_2489.JPG
IMG_2489.JPG [ 141.23 KiB | 63 keer bekeken ]
IMG_2488.JPG
IMG_2488.JPG [ 135.93 KiB | 63 keer bekeken ]
IMG_2487.JPG
IMG_2487.JPG [ 145.59 KiB | 63 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 nov 2018, 19:42 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008, 19:25
Berichten: 701
Woonplaats: Apeldoorn
Dat ziet er zeker strak uit ! Handig zo'n schuurmachine.

_________________
XR200R B - 1981
XR200R C - 1982
XR200R D - 1983 (2018 project)
XR500R C - 1982 (toekomst project)

XL500R C - 1982 Paris Dakar
GL1100 - 1981


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 nov 2018, 18:09 
Offline

Geregistreerd: ma 15 dec 2014, 20:10
Berichten: 602
Super geslaagd zo te zien!

Het juiste gereedschap vinden is altijd een kunst...alsook het resultaat hiervan!

Gaat helemaal goedkomen :mrgreen:

_________________
SAME OLD DIRT, SAME OLD BIKES, SAME OLD FUN.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 nov 2018, 17:09 
Offline

Geregistreerd: ma 02 sep 2013, 19:07
Berichten: 650
Het zadel ligt inmiddels bij de stoffeerder, mooi moment om de koppeling nog eens open te maken.
De koppeling heeft nieuwe zware veren, en de platen waren volgens mij nog prima.
Toch slipte de koppeling een beetje, waar ik niets van snap.. Slipt maar een heel klein beetje bij vol gas.
Heb de fiets schuin op z'n kant gelegd, waardoor de olie er in kan blijven zitten, al wil ik die bij nader inzien toch gaan verversen. Wel handige positie zo om er aan te werken.
Het olie zeefje had geen metaal deeltjes, wel wat kunststof pikkeltjes van de vorige (versleten) kettinggeleider.
Ik heb een nieuwe set koppelingsplaten liggen, waarvan de dikte 2,70mm is.
De platen die ik er uit heb gehaald waren nog +/- 2,60mm dik. Zo goed als nieuw zou ik zeggen...
De stalen tussen platen zien er ook nog uitstekend uit, niet ingesleten, verkleurd of krom en zijn 1.20mm dik.
Kortom, ik begrijp er niets van...
Op de foto's is te zien dat er aan de buitenklant van de koppeling twee smalle stalen ringen zitten. Op de tekening onderdeel 6 en 13.
Ring 13 is een soort van schotelveer, ook te zien op de laatste foto waar ze tegen elkaar aan zittten (midden van de foto). Het kan zijn dat deze ring verkeerdom heeft gezeten, maar ik vraag me af of dit iets uit maakt..
Weet jij dat misschien Peter??
Ook andere tips zijn welkom.
Ik ga sowieso de nieuwe platen monteren die ik nog op de plank heb liggen, maar heb niet de overtuiging dat ik de slippende koppeling hier mee op los :shock:
Ik hoop eigenlijk wel dat ik het blok na deze klus voorlopig dicht kan laten zitten..


Bijlagen:
honda-xl500r-1982-c-usa-clutch-advancer_mediumhu0123e5z07_3ac6[1].jpg
honda-xl500r-1982-c-usa-clutch-advancer_mediumhu0123e5z07_3ac6[1].jpg [ 48.04 KiB | 28 keer bekeken ]
IMG_1265.JPG
IMG_1265.JPG [ 104.78 KiB | 28 keer bekeken ]
IMG_1263.JPG
IMG_1263.JPG [ 90.16 KiB | 28 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 nov 2018, 19:36 
Offline

Geregistreerd: do 14 mei 2015, 19:18
Berichten: 11
Woonplaats: Eemnes
He Jay
Als je ze zo gemonteerd hebt op foto 3 is niet goed.
hier een paar foto's zoals het moet
Wat het slippen betreft kan ik alleen maar verzinnen dat je kabel iets te strak staat.


Bijlagen:
IMG_1418.JPG
IMG_1418.JPG [ 84.66 KiB | 21 keer bekeken ]
IMG_1419.JPG
IMG_1419.JPG [ 79.5 KiB | 21 keer bekeken ]
IMG_1417.JPG
IMG_1417.JPG [ 114.14 KiB | 21 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 nov 2018, 20:01 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008, 19:25
Berichten: 701
Woonplaats: Apeldoorn
Atties antwoord is al duidelijk over wat betreft montage trilveer.

Wat ik nog kan toevoegen is dat je de centrale moer (19) niet te vast draait (met bv lucht sleutel), gewoon goed handvast en borgen met het borgplaatje.

Tja, verder wat het slippen betreft. Ik ga er van uit dat je de juiste olie in het blok heb zitten en dat je een goede/nieuwe kopp.kabel hebt gemonteerd.

_________________
XR200R B - 1981
XR200R C - 1982
XR200R D - 1983 (2018 project)
XR500R C - 1982 (toekomst project)

XL500R C - 1982 Paris Dakar
GL1100 - 1981


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 nov 2018, 20:31 
Offline

Geregistreerd: ma 02 sep 2013, 19:07
Berichten: 650
Bedankt voor de snelle reactie mannen :D
Het fotootje van de twee grote ringen is nu heel duidelijk!
De koppelingskabel staat zeker niet te strak, de kabels stel ik altijd exact af.
uiteraard ook de juiste olie van goeie kwaliteit in het blok..
Koppelingskabel nieuw, bijna alles aan deze fiets is door de handen gegaan en zo goed mogelijk gebouwd.

Ik heb nog eens naar onderstaande tekening gekeken, en realiseer me nu dat ring no. 23 er niet in zit..... Ook nooit gezien.....
Heb het net in m'n werkplaats nog eens gecheckt, maar geen ring.......
Wat is de functie van deze ring? waarschijnlijk heeft het er mee te maken:-)
Is er iemand die misschien zo'n ring heeft liggen??
Zal ook eens vragen bij Offroad Vaassen.


Bijlagen:
honda-xl500r-1982-c-usa-clutch-advancer_mediumhu0123e5z07_3ac6[1].jpg
honda-xl500r-1982-c-usa-clutch-advancer_mediumhu0123e5z07_3ac6[1].jpg [ 48.04 KiB | 13 keer bekeken ]


Laatst bijgewerkt door Jay op vr 16 nov 2018, 08:37, in totaal 1 keer bewerkt.
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 363 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 33, 34, 35, 36, 37  Volgende

Alle tijden zijn GMT


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Jay en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling