Honda XR Forum

Voor de XR en alle andere Honda 1 cilinders
Het is nu wo 18 sep 2019, 22:19

Alle tijden zijn GMT

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 06 sep 2019, 17:49 

Ik heb nu ook een filmpje gemaakt van het ronddraaien van het achterwiel in de 5de versnelling met de bougie eruit.

je ziet hem ook doorschieten als die voorbij zijn zware punt is,

wat je niet ziet is dat ik op sommige punten echt kracht moet zetten om het wiel te laten rondgaan

https://youtu.be/4e9cj0tSenI

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 sep 2019, 09:59 

CDI

af en toe wel en dan geen vonk !?
Denk dat je het echt in de cdi moet zoeken , dit is een printplaatje met allemaal soldeer verbindingen , er is er waarschijnlijk één "los" en die maakt af en toe wel en af en toe geen contact .

Dit is ook een "verschijnsel" waar de Transalp veel last van heeft hier een tube filmpje
https://www.youtube.com/watch?v=vPrqOLnmW2Y

Zware punt onder zou ik me geen zorgen over maken (doe je dat wel zal de boel toch weer open moeten ;) )
Zorg voor een goede vonk en laat hem lopen , dan kan je het eea goed beoordelen .

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 sep 2019, 14:15 

Maar als je dan wel een vonk heb zou die moeten starten toch?

ik heb een vonk als ik trap met de bougie eruit en als ik hem er dan gelijk in zet geen teken van leven in mijn xr te bekennen.
denk niet dat het daar dus aan ligt. ik heb begrepen als je een vonk hebt het niet aan de cdi ligt als je bv een te zwakke vonk zou hebben..

ik weet niet of de vonk te zwak is . ik heb er sinds vorig jaar een nieuwe stator op zitten en sindsdien 100km mee gereden. nieuwe bougie dop en nieuwe bougie heb ik ook. nu weer een nieuwe bougie erin gedaan en start gewoon niet.

ik weet niet waar ik het nog zoeken moet?

kan je een xr ook aanduwen? en hoe dit het beste te doen? in welke versnelling. en moet je dan de decompressie gebruiken..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 sep 2019, 08:08 

Motor heeft inmiddels gedraaid, maar door iemand anders gestart. daarvoor had ik een advertentie gezet.

probleem was dat ik te zacht op de Kickstarter trapte . waarschijnlijk toch wat angst gekregen na begin dit jaar toen de Kickstarter terug kwam en mijn enkel dubbel sloeg. hier heb ik 6 maanden last van gehad. ik heb nu een paar zeer stijve crossmotor laarzen besteld met stalen zolen en veel onderbeen protectie .hopelijk durf ik dan er weer harder op te trappen.
als je niet goed door trapt slaat hij terug..

de motor draaide zeer mooi als een nieuwe,

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 sep 2019, 13:54 

Mooi! Je hebt dus goed werk geleverd:-)
Het starten moet je inderdaad wel met overtuiging doen, maar de Honda is toch een makkelijke starter als alles in orde is.
Je moet de slag even te pakken hebben..

Johan w schreef:
Motor heeft inmiddels gedraaid, maar door iemand anders gestart. daarvoor had ik een advertentie gezet.

probleem was dat ik te zacht op de Kickstarter trapte . waarschijnlijk toch wat angst gekregen na begin dit jaar toen de Kickstarter terug kwam en mijn enkel dubbel sloeg. hier heb ik 6 maanden last van gehad. ik heb nu een paar zeer stijve crossmotor laarzen besteld met stalen zolen en veel onderbeen protectie .hopelijk durf ik dan er weer harder op te trappen.
als je niet goed door trapt slaat hij terug..

de motor draaide zeer mooi als een nieuwe,

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 sep 2019, 15:25 

Bedankt,

En Ja is een makkelijke starter mits die goed staat afgesteld.

het afstellen van de carburateurs kan nu beginnen .maar ik trap hem echt niet meer zonder laarzen aan.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10

Alle tijden zijn GMT