Honda XR Forum

Voor de XR en alle andere Honda 1 cilinders
Het is nu do 09 jul 2020, 20:22

Alle tijden zijn GMT




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 19 sep 2019, 17:59 
Offline

Geregistreerd: ma 02 sep 2013, 19:07
Berichten: 858
Weg Pro-Link:-)


Bijlagen:
IMG_0380.JPG
IMG_0380.JPG [ 141.26 KiB | 868 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 sep 2019, 10:05 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 26 maart 2009, 19:13
Berichten: 427
Woonplaats: Bollenstreek
Maak je meteen een knik in de achterbrug?

_________________
Rij ik voor een keer door het zand, is er van alles aan de hand.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 sep 2019, 16:25 
Offline

Geregistreerd: ma 02 sep 2013, 19:07
Berichten: 858
kees colijn schreef:
Maak je meteen een knik in de achterbrug?


Dat was ik eigenlijk niet van plan, maar ik wil wel iets van een extra versteviging gaan maken.
Omdat er toch wel heel andere krachten op de achterbrug gaan komen met de geplande twinshocks, zit ik er wel over na te denken hoe ik dat het beste aan kan gaan pakken..
Ik denk dat ik aan de onderkant van de achterbrug iets ga maken waardoor de achterbrug, onder de schokbrekers sterker wordt.
Dit zal er een beetje uit gaan zien alsof er een knik in de achterbrug zit. Ik ben er nog niet helemaal uit:-)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 nov 2019, 15:55 
Offline

Geregistreerd: di 21 jul 2015, 08:32
Berichten: 44
Dat ziet er weer veelbelovend uit Jay. Ik ben benieuwd naar het resultaat.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 dec 2019, 18:18 
Offline

Geregistreerd: ma 02 sep 2013, 19:07
Berichten: 858
Twinshocks:

Hoe ik de positie van de schokbrekers wil hebben heb ik nu wel in m'n hoofd zitten. De uitdaging is nu om ze exact in spiegelbeeld van elkaar te plaatsen :ugeek:
Veel pas en meet werk, heb er ook al lang en vaak tegen aan staan kijken..
Ik ben begonnen om wat buisjes op maat te maken, die gaan we voorlopig eens even vast hechten.
Zo hoop ik een beetje stevigheid te krijgen, nu zit alles met houtjes, plakband en taiwraps aan elkaar geknutseld:-)


Bijlagen:
IMG_0748.JPG
IMG_0748.JPG [ 135.31 KiB | 629 keer bekeken ]
IMG_0751.JPG
IMG_0751.JPG [ 128.91 KiB | 629 keer bekeken ]
IMG_0747.JPG
IMG_0747.JPG [ 148.68 KiB | 629 keer bekeken ]
IMG_0749.JPG
IMG_0749.JPG [ 163.07 KiB | 629 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 jan 2020, 12:00 
Offline

Geregistreerd: di 21 jul 2015, 08:32
Berichten: 44
Mono-shock - Twin-shock - Tri-shock ;)

Wordt zeker mooi Jay. Ik volg het met plezier.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 jan 2020, 11:39 
Offline

Geregistreerd: ma 02 sep 2013, 19:07
Berichten: 858
Ja, is nu best een vreemd plaatje met drie schokbrekers:-)
Ik haal de monoshock pas weg als de twee nieuwe schokbrekers min of meer vast op hun plaats zitten..
Zo weet ik om te beginnen zeker dat de stand van de XR hetzelfde blijft als in originele toestand.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 feb 2020, 22:03 
Offline

Geregistreerd: ma 02 sep 2013, 19:07
Berichten: 858
Weer een stapje.
De monoschok met z'n bevestigings punten is inmiddels verwijderd, waren weer aardig wat kilo's:-)
De buisjes vormen langzaam het nieuwe achter frame.
Dit is de maximaal ingeveerde stand, de schokbrekers kunnen vrij bewegen, en raken de framebuizen niet tijdens hun veerweg.
Ik heb de lange horizontale buizen van het achterframe 25mm ingekort, ik vond het achterspatbord wat te ver uitsteken.


Bijlagen:
IMG_0864.JPG
IMG_0864.JPG [ 141.83 KiB | 457 keer bekeken ]
IMG_0863.JPG
IMG_0863.JPG [ 151.84 KiB | 457 keer bekeken ]
IMG_0862.JPG
IMG_0862.JPG [ 155.25 KiB | 457 keer bekeken ]


Laatst bijgewerkt door Jay op do 18 jun 2020, 16:48, in totaal 1 keer bewerkt.
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 feb 2020, 14:44 
Offline

Geregistreerd: ma 02 sep 2013, 19:07
Berichten: 858
Het nieuwe achter frame zit inmiddels stevig in elkaar gehecht.
Dit is ook het moment om te bekijken waar de uitlaat dempertjes moeten komen.
Houtje touwtje:-)


Bijlagen:
IMG_0915.JPG
IMG_0915.JPG [ 145.84 KiB | 367 keer bekeken ]
IMG_0913.JPG
IMG_0913.JPG [ 136.74 KiB | 367 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 mei 2020, 17:32 
Offline

Geregistreerd: ma 02 sep 2013, 19:07
Berichten: 858
Dit project gaat de kop weer opsteken, ik krijg er hopelijk weer tijd voor.

Op MP een tijdje terug een RVS uitlaatbochtje gevonden voor en iets latere XR250R. Hieraan vast zaten originele stalen flenzen, wat eigenlijk zonde is van de verder mooie uitlaatbocht..
Bocht eerst later glasstralen, en vlak voor de cilinder doorgeslepen met een dun schijfje. Nieuwe flenzen gemaakt, en dadelijk weer netjes af lassen.
Ik heb de zaak zelf in en aan elkaar gehecht, en dadelijk maakt Jaap er weer een toonbaar onderdeel van:-)
Gaan we weer met backing gas lassen, ik heb de spulletjes daarvoor nodig nu toch liggen.


Bijlagen:
IMG_1151.JPG
IMG_1151.JPG [ 119.97 KiB | 162 keer bekeken ]
IMG_1150.JPG
IMG_1150.JPG [ 139.07 KiB | 162 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling