Anderhalf jaar verder, voor mijn begrip dus vrij snel, is de NX650 weer klaar om de weg op te mogen.
Wel wat strubbelingen i.v.m. geen olietoevoer naar de cilinderkop. Bleek dan toch na anderhalf jaar dat de oliepomp langzaam aan alle olie heeft verloren. Wellicht omdat ik alle olie aftap bij demontage uit het frame.
Na demonteren en handmatig vullen was dit gelukkig direct opgelost...

de luchtbel in de pomp..
---------------------------------------
Wat nog rest zijn de NOS Prolink stickers die er liggen, maar wachten op wat warmer weer. Ook nog een rechterspiegel XRV Transalp versie gezien de standaard spiegels er niet echt net en deugdelijk uitzien.
Tevens overweeg ik een Ermax 15 cm hoger transparant windscherm, dit is de enige aftermarket die op/in de drie originele bevestiging schroefgaten past.
De passagier voetsteunhouders zijn aangepast/verbouwd naar persoonlijke smaak gezien ik niet met passagiers ga rijden (voorlopig)
Ik zoek wel een paar originele om zwart te laten coaten voor het geval er zich ooit een passagier aanmeld. Het is dan een kwestie van de twee bouten los en weer vast te draaien bij het uitwisselen.
-----------------------------------
Vandaag contact gehad met de dochter van de vorige, eerste eigenaar om foto's te overleggen. Met de afspraak om deze zomer een bezoek te brengen, aan de hopelijk dit jaar 94 jaar wordende eerste eigenaar. En dit op de vaste plaat natuurlijk vast te leggen;)
Meer foto's volgen in de loop van het jaar