kees colijn schreef:
Hoi Anton,
Gisteren ploegde ik mijn bak met gebruikte M6 boutjes en moertjes door, op zoek naar messing moertjes. Niet gevonden, wel twee 'ori' Honda boutjes, compleet met vet èn toch ook roest. De zeskantjes zijn netjes. Ik bewaar ze voor een purist als jij.
Fijn dat je aan mij denkt Kees;)
We moeten snel weer eens afspreken als het weer ook wat gaat meewerken.
Blij dat ik purist ben zo ondertussen met al die China meuk (er zit ook wel wat goed spul tussen;)
De NX650 wacht ook op beter weer mbt zijn Maiden rit.
Voor de rest staat hier een CB500
XA te wachten op spulletjes (OEM natuurlijk) rechtstreeks uit Thailand. De motor wordt daar geheel geassembleerd door Honda, maar zelfs daar speelt nu productie en leveringsproblemen.
Het was een motortje met voorschade, nu is hij weer als nieuw;) Ik kan het maar niet laten om toch telkens weer een andere uitdaging aan te gaan
Technisch is hij nu weer geheel gereed, wachten is op het plastic plaatwerk.
Plastic spul is toch zeer gevoelig, op eerste gezicht lijkt het heel maar verwijder je het dan zijn toch veel kunststof haakjes ed afgebroken. Ook weer een leerschool de volgende ronde;)
De sprong naar een nieuw type is/was nogal groot. Maar wie niet waagt wie niet wint.
Blijkt dan toch dat het technisch en mechanisch weinig gewijzigd is in 40 jaar. De balhoofdlagers bv zijn nog steeds niet conisch en al een tiental jaren in gebruik, meerdere onderdelen zijn al jaren in gebruik door Honda of wijken maar minimaal af.
Wat wel voor mij dan indien nodig lastig wordt is de grote hoeveelheid electronica, sensoren etcetera.
Esthetisch is een ander verhaal.
Waarom zou je een betrouwbaar bewezen concept wijzigen. En kwa marketing slim om prijstechnisch de sterkste te zijn.