Honda XR Forum

Voor de XR en alle andere Honda 1 cilinders
Het is nu za 26 nov 2022, 18:16

Alle tijden zijn GMT




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 529 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 49, 50, 51, 52, 53
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 30 apr 2021, 17:50 
Offline

Geregistreerd: ma 15 dec 2014, 20:10
Berichten: 748
kees colijn schreef:
Hoi Anton,

Gisteren ploegde ik mijn bak met gebruikte M6 boutjes en moertjes door, op zoek naar messing moertjes. Niet gevonden, wel twee 'ori' Honda boutjes, compleet met vet èn toch ook roest. De zeskantjes zijn netjes. Ik bewaar ze voor een purist als jij.


Fijn dat je aan mij denkt Kees;)

We moeten snel weer eens afspreken als het weer ook wat gaat meewerken.
Blij dat ik purist ben zo ondertussen met al die China meuk (er zit ook wel wat goed spul tussen;)

De NX650 wacht ook op beter weer mbt zijn Maiden rit.

Voor de rest staat hier een CB500XA te wachten op spulletjes (OEM natuurlijk) rechtstreeks uit Thailand. De motor wordt daar geheel geassembleerd door Honda, maar zelfs daar speelt nu productie en leveringsproblemen.
Het was een motortje met voorschade, nu is hij weer als nieuw;) Ik kan het maar niet laten om toch telkens weer een andere uitdaging aan te gaan :mrgreen:
Technisch is hij nu weer geheel gereed, wachten is op het plastic plaatwerk.
Plastic spul is toch zeer gevoelig, op eerste gezicht lijkt het heel maar verwijder je het dan zijn toch veel kunststof haakjes ed afgebroken. Ook weer een leerschool de volgende ronde;)

De sprong naar een nieuw type is/was nogal groot. Maar wie niet waagt wie niet wint.

Blijkt dan toch dat het technisch en mechanisch weinig gewijzigd is in 40 jaar. De balhoofdlagers bv zijn nog steeds niet conisch en al een tiental jaren in gebruik, meerdere onderdelen zijn al jaren in gebruik door Honda of wijken maar minimaal af.

Wat wel voor mij dan indien nodig lastig wordt is de grote hoeveelheid electronica, sensoren etcetera.
Esthetisch is een ander verhaal.

Waarom zou je een betrouwbaar bewezen concept wijzigen. En kwa marketing slim om prijstechnisch de sterkste te zijn.

_________________
SAME OLD DIRT, SAME OLD BIKES, SAME OLD FUN.


Laatst bijgewerkt door Anton op vr 09 jul 2021, 19:07, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 jul 2021, 21:44 
Offline

Geregistreerd: ma 15 dec 2014, 20:10
Berichten: 748
Al jaren had ik 2 koppakkingen met 2 extra gaten liggen. Nu zie ik deze cilinder te koop staan...

Tsja, xr xl ft nergens info over te vinden.
.
Ik heb wel het vermoeden dat dit met emissie eisen te maken heeft, ergens in de wijde wereld toentertijd. De 2 extra gaten zitten onder de 2 uitlaat poorten, er zou dan een kop moeten zijn met een (open) verbinding daarheen.
De carter gassen worden dan via de uitlaat poorten afgevoerd/verbrand. De nx650 en fmx650 hebben ook een dergelijk systeem maar met afvoer naar het luchtfilter.

Raadsel dus nog een poosje.. en een kop zien te vinden/plaatje om mijn vermoeden te bevestigen;)


Bijlagen:
s-l1600.jpg
s-l1600.jpg [ 200.85 KiB | 1536 keer bekeken ]
$_59.jpg
$_59.jpg [ 57.05 KiB | 1536 keer bekeken ]

_________________
SAME OLD DIRT, SAME OLD BIKES, SAME OLD FUN.
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 jul 2021, 18:21 
Offline
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 dec 2008, 22:28
Berichten: 353
word er geen onderdeelnummer vermeld bij de kop die aangeboden word ? daar kun je wel uithalen waar die kop voor bedoelt is .


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 jul 2021, 21:21 
Offline

Geregistreerd: ma 15 dec 2014, 20:10
Berichten: 748
Ik heb de vraag gesteld gezien er geen nummers op de foto's staan.. effe afwachten of hij reageert;)

_________________
SAME OLD DIRT, SAME OLD BIKES, SAME OLD FUN.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 aug 2021, 16:20 
Offline

Geregistreerd: ma 15 dec 2014, 20:10
Berichten: 748
Voor 675 dollar een automatische koppeling http://efmautoclutch.com/ :mrgreen:

_________________
SAME OLD DIRT, SAME OLD BIKES, SAME OLD FUN.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 nov 2021, 17:02 
Offline

Geregistreerd: ma 15 dec 2014, 20:10
Berichten: 748
Verwijderen pin kleppendeksel. Om het simpel te houden;)

Part 1 https://www.youtube.com/watch?v=GPYKep-Yxic

Part 2 https://www.youtube.com/watch?v=D-EmqwymWRc

_________________
SAME OLD DIRT, SAME OLD BIKES, SAME OLD FUN.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 sep 2022, 08:40 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 26 maart 2009, 19:13
Berichten: 444
Woonplaats: Bollenstreek
En toen kwam er een rijtje dominees voorbij......... Jammer, maar wel begrijpelijk.

_________________
Rij ik voor een keer door het zand, is er van alles aan de hand.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 nov 2022, 10:48 
Offline

Geregistreerd: ma 15 dec 2014, 20:10
Berichten: 748
Het is stil hier;)

Wintertijd komt eraan dus weer wat meer tijd om te sleutelen in de avonduurtjes.

Afgelopen jaar links en rechts wat carburateurs op de kop getikt. Sommige zo goed als nieuw maar allen worden gecheckt op werking en vooral of ze compleet en oem zijn.

Veel zoekwerk om een en ander te controleren op originaliteit onderdelen.

Eerste serie gereed zijn XR type's.

XR250R - XR500(R) - XR600R - XR650R
XR500R 1983/84 dubbel in opdracht van een honda dealer in Cyprus weer helemaal origineel oem geleverd. (wat een hele klus is geweest;)

En een XL250R dubbele carburateur.


Er liggen nog +/- een dozijn type's XL carburateurs enkel en dubbel, van 250 tot 600. Deze zijn optisch en technisch minder dus uitzoeken en roestige delen nieuw verzinken wellicht.

Het oog wil ook wat;)


Bijlagen:
IMG_7761a.jpg
IMG_7761a.jpg [ 233.67 KiB | 113 keer bekeken ]
IMG_7760a.jpg
IMG_7760a.jpg [ 234.31 KiB | 113 keer bekeken ]
IMG_7759a.jpg
IMG_7759a.jpg [ 213.22 KiB | 113 keer bekeken ]

_________________
SAME OLD DIRT, SAME OLD BIKES, SAME OLD FUN.
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 nov 2022, 11:05 
Offline

Geregistreerd: ma 15 dec 2014, 20:10
Berichten: 748
De XR500R 1983/84 carburateur...


Bijlagen:
PHOTO-2022-03-18-15-36-41q.jpg
PHOTO-2022-03-18-15-36-41q.jpg [ 214.2 KiB | 111 keer bekeken ]
PHOTO-2022-03-18-16-04-58.jpg
PHOTO-2022-03-18-16-04-58.jpg [ 82.07 KiB | 111 keer bekeken ]

_________________
SAME OLD DIRT, SAME OLD BIKES, SAME OLD FUN.
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 529 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 49, 50, 51, 52, 53

Alle tijden zijn GMT


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling