Honda XR Forum

Voor de XR en alle andere Honda 1 cilinders
Het is nu ma 16 dec 2019, 12:28

Alle tijden zijn GMT




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 04 jul 2019, 10:16 
Offline

Geregistreerd: wo 21 okt 2015, 17:45
Berichten: 251
Ja daarom vind ik dit zo moeilijk allemaal maar het revisie bedrijf heeft mij weer verteld het niet zo te doen als in het boekje staat die bij de zuiger hoort.

zei schreven mij.. De tekening die van toepassing voor het monteren van de veren is enkel nuttig bij automotoren en zeer verwarrend voor leken.


in het XR600 boek van Haynes en het Honda boek staat ook geen 180 graden.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 jul 2019, 10:33 
Offline

Geregistreerd: ma 15 dec 2014, 20:10
Berichten: 683
Dan gewoon het Common Service Manual aanhouden van Honda.
Dat gaat altijd goed;)


Bijlagen:
Naamloos.png
Naamloos.png [ 40.87 KiB | 243 keer bekeken ]

_________________
SAME OLD DIRT, SAME OLD BIKES, SAME OLD FUN.
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 jul 2019, 11:23 
Offline

Geregistreerd: wo 21 okt 2015, 17:45
Berichten: 251
Ik heb het dan nu zo,

bovenaan op de foto

1. bronzen Top veer.

2. 2de veer .

onder op de foto

1. bovenste olieschraapveer .

2 . onderste olieschraapveer,

en dan de opening olie veer op de inlaat waar het rode pijltje staat op de zuiger.


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 jul 2019, 11:33 
Offline

Geregistreerd: ma 15 dec 2014, 20:10
Berichten: 683
Buitengewoon!

En exact hoe ik mijn veren plaats;)

8-)

_________________
SAME OLD DIRT, SAME OLD BIKES, SAME OLD FUN.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 jul 2019, 12:08 
Offline

Geregistreerd: wo 21 okt 2015, 17:45
Berichten: 251
Dan ga ik dat zo aanhouden..

pijltje op de zuiger is trouwens naar de uitlaatkant. op de foto moeilijker te zien maar de bovenste inkepingen in de zuiger zijn net iets groter waar de inlaatkleppen komen. :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 jul 2019, 15:26 
Offline

Geregistreerd: wo 21 okt 2015, 17:45
Berichten: 251
Helaas na een hele middag is het me weer niet gelukt om de laatste olieschraapveer aan de zuiger in de cilinder te schuiven. deze zijn erg dun en kan er geen grip op krijgen en ook heel erg stug waardoor je ze bijna niet samen kan knijpen. helaas trok ik de zuiger er weer te ver uit zodat de eerste olieschraapveer weer vrij kwam en moest daarmee dus ook weer opnieuw beginnen .dit is me 1 x gelukt maar nu ook niet meer. ik heb met 2 schuin afgezaagde pvc pijpjes als een vingernagel op de veer aan beiden kanten rond geduwd vanuit achter naar voren naar de uiteindes van de veer toe .zo kreeg ik hem er eerst in maar dit lukt me nu ook niet meer

ik kan verder gewoon beide olieschraap veren en olieveer afzonderlijk van elkaar verdraaien maar dit gaat zonder speling dus wat stroefjes..de zuiger kan ook alle kanten op in de veren vrij bewegen dus neem aan dat alles op zijn plaats zit. ik heb het idee dat alles maar net past. kwaliteit is het anders wel ben ik nu achter alles is veel zwaarder als origineel.


ik heb verder geen gereedschap maar met de hand gaat dit niet lukken ben ik bang.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 jul 2019, 16:20 
Offline

Geregistreerd: ma 15 dec 2014, 20:10
Berichten: 683
Neem het zaakje mee naar je revisie bedrijf met de vraag te controleren en de zuiger met veren in de cilinder te plaatsen. Zij hebben hier de juiste apparatuur voor.

We horen graag het verdere verloop;)

_________________
SAME OLD DIRT, SAME OLD BIKES, SAME OLD FUN.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 jul 2019, 16:51 
Offline

Geregistreerd: wo 21 okt 2015, 17:45
Berichten: 251
Ik ga morgen eerst even langs de motorzaak in de buurt om het eerst na te laten kijken. dit kunnen ze zo wel voelen denk ik als het te strak mocht zitten. en even bekijken en beoordelen .het revisie bedrijf is gespecialiseerd in de Honda XR en is 2Motors in Erembodegem Belgie .dat staat bekend als betrouwbaar bedrijf maar is niet om de hoek helaas.https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... 9031690593 als de motorzaak ziet dat het niet goed is dan zit er niks anders op dan terug te gaan naar het revisie bedrijf.


ik hoop op de goede afloop en laat het morgen hier zeker nog even weten,


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 jul 2019, 18:08 
Offline
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 dec 2008, 22:28
Berichten: 351
heb je wel de slotspeling van je zuigerveren in de cilinder opgemeten ? de meeste setjes zijn de veren te lang , dit moet je aanpassen voor montage (staat volgens mij ook in het boekje wat bij de zuiger zit)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 jul 2019, 19:19 
Offline

Geregistreerd: wo 21 okt 2015, 17:45
Berichten: 251
Dit is al gedaan door het revisie bedrijf heb ik mij daar laten vertellen..

wel leuk om even de slotspeling te laten zien trouwens. deze veer lijkt mij niet te lang? je ziet nog een opening

het enige wat ik zelf nog gedaan heb omdat ik wat kleine braampjes voelde aan de randen van de uiteindes deze nog licht met wp 1200 afgeschuurd

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling