Honda XR Forum

Voor de XR en alle andere Honda 1 cilinders
Het is nu za 20 jan 2018, 01:21

Alle tijden zijn GMT




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: XR500RD
BerichtGeplaatst: ma 23 apr 2012, 15:18 
Offline

Geregistreerd: di 19 jan 2010, 16:31
Berichten: 168
Woonplaats: Fryslân
Dat zou ik inderdaad ook niet willen maar het is wel erg lastig allemaal.

_________________
http://sites.google.com/site/xr250rsnipes/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: XR500RD
BerichtGeplaatst: ma 23 apr 2012, 20:27 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 feb 2010, 21:16
Berichten: 151
Woonplaats: Friesland
Ik heb 1 krukas gevonden in een blok, die nog wel even kan voldoen. Het zit allemaal nog onder de slijtagegrens.
Dus daarmee bouw ik een blok op voor een XR500RE, waarmee ik deze zomer in ieder geval kan rijden.
Dan heeft dit restauratieproject van de RD wat meer tijd om het echt goed te doen.

_________________
2000 XR650R - WR250F - CR250R - CR125R - CRF250R
http://www.classic-offroad.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: XR500RD
BerichtGeplaatst: ma 23 apr 2012, 20:49 
Offline
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 dec 2008, 22:28
Berichten: 340
bestaat er niet toevallig een ander Honda blok , waar wel de juiste drijfstang in zit ? ik kan me slecht voorstellen dat ze speciaal voor dit blok een aparte drijfstang hebben ontwikkeld .

soms als iets in meerdere modellen gemonteerd is ,is het voor een ander model nog wel te krijgen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: XR500RD
BerichtGeplaatst: ma 23 apr 2012, 21:23 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 feb 2010, 21:16
Berichten: 151
Woonplaats: Friesland
Hurbie schreef:
bestaat er niet toevallig een ander Honda blok , waar wel de juiste drijfstang in zit ? ik kan me slecht voorstellen dat ze speciaal voor dit blok een aparte drijfstang hebben ontwikkeld .

soms als iets in meerdere modellen gemonteerd is ,is het voor een ander model nog wel te krijgen


Daar ben ik al een poosje zoet mee geweest op de buitenlandse fora.
De informatie is steeds verwarren en spreekt elkaar tegen.
Er zijn verschillende lengtes van drijfstang met verschillende combinaties van small-end diameter (22 of 24mm)
De enige stellige bewering die ik heb kunnen vinden is dat de drijfstan van een XL600 gelijk is, maar een 24mm pistonpengat heeft.

_________________
2000 XR650R - WR250F - CR250R - CR125R - CRF250R
http://www.classic-offroad.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: XR500RD
BerichtGeplaatst: di 24 apr 2012, 17:12 
Offline
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 dec 2008, 22:28
Berichten: 340
dat zou een redelijke optie zijn , en dan mischien in combinatie met een xl500R zuiger ?

geloof dat die maten alleen kleiner gemaakt zijn om gewicht te besparen, als je vergelijkt met een XL blok is alles net een tandje lichter/kleiner gemaakt


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: XR500RD
BerichtGeplaatst: vr 27 apr 2012, 14:37 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 feb 2010, 21:16
Berichten: 151
Woonplaats: Friesland
Ik heb inmiddels in Duitsland een handelaar gevonden die drijfstang-kits heeft van de XR500RD en RE.
Heb een setje besteld en het is vandaag al naar mij verzonden.
Ben erg benieuwd als het volgende week aankomt, of het inderdaad de goede is.

_________________
2000 XR650R - WR250F - CR250R - CR125R - CRF250R
http://www.classic-offroad.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: XR500RD
BerichtGeplaatst: do 03 mei 2012, 14:28 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 feb 2010, 21:16
Berichten: 151
Woonplaats: Friesland
Wat er vandaag met de post kwam:
Bijlage:
prox-800.jpg
prox-800.jpg [ 61.34 KiB | 6847 keer bekeken ]

De krukas ligt inmiddels bij Schram.

Meevaller: de krukas van de RE, die ik vorige week kocht, blijkt nog in prima staat. Evenals de rest van de motor.
Het geratel uit het blok, waar de verkoper het over had: Er was een schroef van de spoelen losgedraaid en die werd geraakt door het vliegwiel.
Ook de cilinder/zuigerspeling was te ruim. Dus daar komt een 0,25 overmaat in. Verder nog wat klein werk en hopelijkt rijdt die eind volgende week.

_________________
2000 XR650R - WR250F - CR250R - CR125R - CRF250R
http://www.classic-offroad.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: XR500RD
BerichtGeplaatst: zo 06 mei 2012, 17:48 
Offline

Geregistreerd: di 19 jan 2010, 16:31
Berichten: 168
Woonplaats: Fryslân
Meevaller, mag ook wel eens 8-)

_________________
http://sites.google.com/site/xr250rsnipes/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: XR500RD
BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2012, 14:12 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 feb 2010, 21:16
Berichten: 151
Woonplaats: Friesland
Eindelijk weer een update.
Ben eventjes heel erg druk geweest met andere perikelen.

Omdat ik een nieuwe zuiger, drijfstang, nokkenas, distributieketting, etcetera ga monteren heb ik een nieuwe oliepomp besteld.
In het verleden heb ik namelijk een klein drama beleefd na montage van nieuwe onderdelen in een XR600, waarna de nokkenas stuk liep door een oliepomp met te weinig opbrengst.

Kortom: wordt vervolgd.

_________________
2000 XR650R - WR250F - CR250R - CR125R - CRF250R
http://www.classic-offroad.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: XR500RD
BerichtGeplaatst: di 26 jun 2012, 20:55 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 feb 2010, 21:16
Berichten: 151
Woonplaats: Friesland
Inmiddels heb ik nu dus 3 van deze XR500 staan: 2x RD en 1x RE.
En een vloot extra blokken en onderdelen. Dat shopt lekker makkelijk en ik kan de beste onderdelen bijelkaar zoeken.

De RE is verreweg in de beste staat. Dus daarmee ga ik nu eerst verder. Beide RD's zijn een afgeragd drama.

Het lakwerk van dat RE blok is in prima staat. Ook een meevaller.
Echter het naaldlager van de versnellingsbak is in het blok vastgelopen. Ook zijn er bij dit blok weer stukken afgebroken bij de uitgaande as, zodat het kettingkastje er niet op kan.
Maar toevallig heb ik bij Schram een eenmaal gebruikt blokhelft kunnen kopen met een RE motornummer erin. (ja, dat vind ik wel belangrijk). Inclusief nieuwe lagers en keerringen.

Verder heb ik alle onderdelen van de versnellingsbak opgemeten en dat valt 100% mee. Zelfs de uitgaande as (de splines) zijn in pico-bello staat Alle maten vallen prima binnen de toleranties.
Geen pitting, etcetera. Dus alles is weer sauber en ligt in de oliebak klaar om gemonteerd te worden.

wordt vervolgd....

_________________
2000 XR650R - WR250F - CR250R - CR125R - CRF250R
http://www.classic-offroad.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling