Honda XR Forum

Voor de XR en alle andere Honda 1 cilinders
Het is nu vr 20 jul 2018, 22:29

Alle tijden zijn GMT




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 12 jun 2013, 18:04 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008, 19:25
Berichten: 689
Woonplaats: Apeldoorn
Mijn speel motor, een XL500R, is op. Het is toe aan een cilinderkop revisie en de zuiger is versleten. Kosten; een paar honderd euro. Omdat de 500 te zwaar is voor achterop de camper kwam ik op het idee om een XR200R klaar te maken. Op zolder had ik nog genoeg onderdelen liggen. De bedoeling is om deze gewoon op te bouwen zonder alle delen er als nieuw uit te laten zien. Een "low budget" bike waarmee ik het rijden ermee niet vrees of zonde vind als het regent, of er een keer mee omval.
Het frame op zolder was door een vorige eigenaar zwart gespoten. Deze moest natuurlijk wel weer rood worden. Daarvoor heb ik een potje hammerite rood gehaald. Kosten 15 euro. Ik zei al, "low budget". Vervolgens het rijwielgedeelte in een paar avonden opgebouwd. Alle delen schoon gemaakt, de bewegende delen voorzien van nieuw vet maar wel de wiellagers vernieuwd. Had ik nog liggen.
De buddy is van een CR125 en de tank van een XR500R. Heb wel de voorste bevestiging v d tank moeten aanpassen/lager gemaakt, anders kwam het stuur bij de maximale uitslag er tegen aan.

09-06-2013
Bijlage:
XR200RC juni2013 04.jpg
XR200RC juni2013 04.jpg [ 150.24 KiB | 8166 keer bekeken ]


Binnen banden had ik niet meer dus vandaag naar Belmotoren in Zwolle, (HONDA Enduro specialist), voor een 300x21 en een 400x18 inch exemplaren. Kees Bel raden me anti lek binnenbanden aan. Deze hebben een wand dikte van 4mm en kunnen niet lek gereden worden. Kost wel iets meer dan een gewone binnenband en weegt ook wat zwaarder, monteerd ook lastiger, maar, straks geen lekken banden meer.
Vanavond de banden erop gelegd.

12-06-2013
Bijlage:
XR200RC juni2013 007.jpg
XR200RC juni2013 007.jpg [ 132.84 KiB | 8138 keer bekeken ]

_________________
XR200R B - 1981
XR200R C - 1982
XR200R D - 1983 (2018 project)
XR500R C - 1982 (toekomst project)

XL500R C - 1982 Paris Dakar
GL1100 - 1981


Laatst bijgewerkt door Peter H op za 28 feb 2015, 08:45, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 jun 2013, 20:30 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 apr 2011, 19:42
Berichten: 162
Woonplaats: Aalten
Leuk project Peter, ga ik zeker volgen. Ben benieuwd.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 jun 2013, 15:58 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008, 19:25
Berichten: 689
Woonplaats: Apeldoorn
De gemonteerde schokdemper is van een XL500R. Deze past tot mijn verbazing er zo onder. Het oog boven past precies in het frame en de vork onderaan past weer precies in de prolink hevel. Als er XR200R bezitters zijn met een versleten demper en die geen originele demper kunnen vinden, monteer een XL500R 1982 demper. De demping is wel wat stugger maar met mijn 90 kilo is dit een welkome bijkomstigheid.

13-06-2013

Bijlage:
XR200RC juni2013 008.jpg
XR200RC juni2013 008.jpg [ 162.09 KiB | 8128 keer bekeken ]

_________________
XR200R B - 1981
XR200R C - 1982
XR200R D - 1983 (2018 project)
XR500R C - 1982 (toekomst project)

XL500R C - 1982 Paris Dakar
GL1100 - 1981


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 sep 2013, 11:50 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008, 19:25
Berichten: 689
Woonplaats: Apeldoorn
De mooie zomer is zo'n beetje op zijn eind.. dit weekend veel regen. Ben maar weer eens verder gegaan met de XR200RC. Heb een achterspatbord met lamp uit de USA gekocht en gemonteerd. Ketting geleider op de achterbrug bevestigd. Ik had nog een blind achtertandwiel liggen. Ooit begin jaren 90 een party gehard aluminium tandwielen gekocht en deze pas laten draaien door een kennis. Het tandwiel zit er nu ook weer op.
Het rijwiel gedeelte is nou zo'n beetje gereed, volgende stap is het motorblok weer helemaal opbouwen.

08-09-2013

Bijlage:
XR200RC sept 2013.jpg
XR200RC sept 2013.jpg [ 141.16 KiB | 7988 keer bekeken ]

_________________
XR200R B - 1981
XR200R C - 1982
XR200R D - 1983 (2018 project)
XR500R C - 1982 (toekomst project)

XL500R C - 1982 Paris Dakar
GL1100 - 1981


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 sep 2013, 20:44 
Offline
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 dec 2008, 22:14
Berichten: 91
Woonplaats: Enkhuizen
Leuk Peter.... gaat alweer de goede kant op


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 sep 2013, 15:23 
Offline

Geregistreerd: ma 02 sep 2013, 19:07
Berichten: 636
Inderdaad erg leuk. Ik krijg ook weer zin om iets te gaan bouwen :D
Kun je mij vertellen of de achterbrug van een XR500 uit '83 van staal of aluminium is?

Gr. Jay


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 sep 2013, 14:17 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008, 19:25
Berichten: 689
Woonplaats: Apeldoorn
jay, XL en XR achterbruggen waren in de jaren 80 alle van staal, alu kleurig gespoten. Alleen de CR krijg op een gegeven moment een aluminium achterbrug.

_________________
XR200R B - 1981
XR200R C - 1982
XR200R D - 1983 (2018 project)
XR500R C - 1982 (toekomst project)

XL500R C - 1982 Paris Dakar
GL1100 - 1981


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 sep 2013, 18:31 
Offline

Geregistreerd: ma 02 sep 2013, 19:07
Berichten: 636
Hoi Peter,

Da's jammer.......
Ik wil een twinschocker gaan bouwen op basis van een '82er XR500, en wil daar een aluminium achterbrug in hebben.
Wordt dus een projectje :D
Weet jij vanaf wanneer dat bij de XL en XR's aluminium is geworden, ivm met mijn zoektocht?

Gr. Jay


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 sep 2013, 19:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008, 19:25
Berichten: 689
Woonplaats: Apeldoorn
Geen idee, heb niet veel kennis van XR'en na 1990. Waarom doe je er geen CR brug in met schijfrem? Honda CR bruggen zijn in overvloed te vinden. ff googelen voor de juiste info.

_________________
XR200R B - 1981
XR200R C - 1982
XR200R D - 1983 (2018 project)
XR500R C - 1982 (toekomst project)

XL500R C - 1982 Paris Dakar
GL1100 - 1981


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 okt 2013, 11:00 
Offline

Geregistreerd: ma 02 sep 2013, 19:07
Berichten: 636
Peter H schreef:
Geen idee, heb niet veel kennis van XR'en na 1990. Waarom doe je er geen CR brug in met schijfrem? Honda CR bruggen zijn in overvloed te vinden. ff googelen voor de juiste info.


Ja, dat is misschien een beter idee. Ik wil wel trommelremmen handhaven, om een nostalgische uitstraling te behouden.

Gr. Jay


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling