Inmiddels de meeste onderdelen verzameld, ben bij Leo in Vaassen wezen shoppen
Ik heb een mooie voorvork van een XR 600 uit "98, een aluminium achterbrug van een KTM EXC uit '05, een achterwiel met een kleine remtrommel van een XR volgens mij van "97. Verder heb ik een stalen tankje van een XL250s gevonden bij Leo, net een slag kleiner dan van een 500. Ook een aluminium uitlaatdemper van een KTM 4 takt, nieuwe crossbanden, een hoop blokdelen en ander spul kunnen bemachtigen daar, voor een nette totaal prijs

Heb de motorfiets grotendeels gedemonteerd nu, en de nieuwe voorvork er voorlopig even in gezet. Deze lijkt vrij makkelijk pas te maken in het balhoofd van de XR500. Verder heb ik al een kilo of 5 staal van het frame gezaagd en geslepen. Er blijft niet veel van over

Ik zit dus voorlopig nog lekker in de zaag en slijp fase....
Het blok is bijna klaar, het betreft een XL500R blok 12 volt. Inwendig houd ik het blok voorlopig standaard, met een lage zuiger er in. Ook heb ik weer een kop met bronzen nokkenaslagers gemaakt, en honderdduizend nieuwe schroefdraadvoeringen:-) (is trouwens slecht te zien op fotootje...) Als het blok klaar is, ga ik het voorlopig in het frame hangen, zodat het frame stabiel blijft bij het verwijderen van de laatste (rechtse) buis van het achterframe.
Daarna komt het moment dat ik de aluminium achterbrug in het XR frame moet gaan pasmaken. Dat zal nog wel wat voeten in aarde hebben omdat de KTM achterbrug óók zo'n 12 cm ingekort zal moeten worden..
Wordt vervolgt,
Gr. Jay