Honda XR Forum

Voor de XR en alle andere Honda 1 cilinders
Het is nu za 20 jan 2018, 00:57

Alle tijden zijn GMT




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 345 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 13 jun 2016, 10:48 
Offline

Geregistreerd: ma 15 dec 2014, 20:10
Berichten: 569
SCA = Silent Cam

DHA= Double Hardened pin
SV = Special Vanadium hardened pin (laatste versie) :roll:

_________________
SAME OLD DIRT, SAME OLD BIKES, SAME OLD FUN.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 jun 2016, 16:36 
Offline

Geregistreerd: ma 02 sep 2013, 19:07
Berichten: 622
Anton schreef:
SCA = Silent Cam

DHA= Double Hardened pin
SV = Special Vanadium hardened pin (laatste versie) :roll:



Er staan idd "Silent" op de verpakking van mijn nieuwe ketting.. Ik kan wel een beetje "silence" gebruiken in mijn blok :mrgreen:
Ga de zaak vanavond weer in elkaar bouwen..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 jun 2016, 19:47 
Offline

Geregistreerd: ma 02 sep 2013, 19:07
Berichten: 622
Er in weer met die knoeperd..


Bijlagen:
image1.jpeg
image1.jpeg [ 152.21 KiB | 931 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 jun 2016, 20:16 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008, 19:25
Berichten: 682
Woonplaats: Apeldoorn
Goed en snel bezig ! Heb je er nou niet alleen een nieuwe ketting maar ook nieuwe spanner en geleider in gezet ?
Dan wordt het straks een fluister stil blokje !

_________________
XR200R B - 1981
XR200R C - 1982
XR200R D - 1983 (toekomst project)
XR500R C - 1982 (toekomst project)

XL500R C - 1982 Paris Dakar
GL1100 - 1981 (bijna klaar)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 jun 2016, 16:25 
Offline

Geregistreerd: ma 02 sep 2013, 19:07
Berichten: 622
Peter H schreef:
Goed en snel bezig ! Heb je er nou niet alleen een nieuwe ketting maar ook nieuwe spanner en geleider in gezet ?
Dan wordt het straks een fluister stil blokje !



Nieuwe kettingspanner en nieuwe nokkenasketting. Oude geleider weer hergebruikt..
Vanavond het blok weer inbouwen:-)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 jun 2016, 21:28 
Offline

Geregistreerd: ma 02 sep 2013, 19:07
Berichten: 622
De XR loopt weer.
Heb er nu zo'n 10 km mee gereden, en het motortje loopt weer als een naaimachine :mrgreen:
Geen mechanische geluiden meer, klinkt weer als een nieuwe. Een slechte spanner met een nieuwe ketting kan dus ook voor een rammelend blok zorgen :shock:
De volgende keer let ik beter op de conditie van de spanner, en bij twijfel neem ik een nieuwe:-)

Ook heb ik m'n K&N carter ontluchtings filtertje gemonteerd, boven in de airbox een mooi plekje gevonden.
De gasnaald staat nu op de hoogste stand, en dat is ook weer een verbetering.
Wel loopt de XR met zo'n kleine wijziging meteen weer heel anders.... Nu lijkt het er op dat ie bij vollast een klein beetje smoort. Misschien ga ik met de hoofdsproeier toch een maatje terug...
Ook denk ik er over om weer een origineel gashandel te gaan monteren. Het gemonteerde snelgashandel is toch wel een tikkeltje agressief, en dat past eigenlijk niet goed bij het motorkarakter van de dikke Honda eenpitter.
Maar voorlopig gaat de witte XL weer de schuur in, en staat de XR weer klaar voor de start :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 jun 2016, 21:31 
Offline

Geregistreerd: di 21 jul 2015, 08:32
Berichten: 39
Hoi Jay, ik zie dat je weer flink bezig bent. Pech met het blok. Geeft mij even het gevoel dat ik niet de enige ben die het blok drie keer uit elkaar moet halen om het goed te krijgen. De laatste foto die je hebt geplaatst geeft een mooi beeld van het frame. Ziet er super uit.
Succes ermee!

Groeten Dirk.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 jun 2016, 07:10 
Offline

Geregistreerd: ma 02 sep 2013, 19:07
Berichten: 622
Dutchspit schreef:
Hoi Jay, ik zie dat je weer flink bezig bent. Pech met het blok. Geeft mij even het gevoel dat ik niet de enige ben die het blok drie keer uit elkaar moet halen om het goed te krijgen. De laatste foto die je hebt geplaatst geeft een mooi beeld van het frame. Ziet er super uit.
Succes ermee!

Groeten Dirk.



Nee, jij bent niet de enige:-) 3x is scheepsrecht zullen we maar zeggen??


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 jul 2016, 17:34 
Offline

Geregistreerd: ma 02 sep 2013, 19:07
Berichten: 622
Lekker aan het raggen met dat ding, heb er verder niets meer aan gedaan dan tanken en rijden :mrgreen:
Blok lijkt helemaal in orde nu, en loopt als een rakket :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 jul 2016, 17:48 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008, 19:25
Berichten: 682
Woonplaats: Apeldoorn
Goed gedaan en gefeliciteerd ! Fijn dat het blok nu helemaal perfect is.

_________________
XR200R B - 1981
XR200R C - 1982
XR200R D - 1983 (toekomst project)
XR500R C - 1982 (toekomst project)

XL500R C - 1982 Paris Dakar
GL1100 - 1981 (bijna klaar)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 345 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35  Volgende

Alle tijden zijn GMT


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling