Honda XR Forum

Voor de XR en alle andere Honda 1 cilinders
Het is nu do 15 nov 2018, 16:21

Alle tijden zijn GMT




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 362 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 13 sep 2017, 13:32 
Online

Geregistreerd: ma 02 sep 2013, 19:07
Berichten: 649
Ben het zadel van de XR nog een keer onder handen aan het nemen.
Is was niet tevreden over de aansluiting van het zadel bij de tank.
Waar het witte stukje papier te zien is, wil ik een stukje plaat in lassen.
Ook was de bovenkant van het zadel een beetje te rond van vorm, het zadel gaf geen stabiele zitpositie..
In Zwijndrecht heb ik een adresje gevonden van een zadelmaker, daar ga ik binnenkort naar toe om het opnieuw te laten vormgeven en bekleden.
Ook moet ik nog een beetje werken aan de carburateur, ik wil een iets grotere stationair sproeier gaan proberen, en van onze huisleverancier heb ik een andere gasschuif ontvangen. De huidige gasschuif heeft een slijtage plekje, en lijkt een beetje te kantelen in de carburateur.
Verder blijft de koppeling een klein beetje slippen als ik de XR maximaal de sporen geef. Ondanks de nieuwe sterkere koppelingsveren en de naar mijn idee nog goede koppelingsplaten. Nu wil ik de veren en platen gaan vervangen voor nieuwe, originele exemplaren.
Dus weer wat werk te doen binnenkort:-)


Bijlagen:
IMG_1873.JPG
IMG_1873.JPG [ 95.51 KiB | 434 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 sep 2017, 18:27 
Offline

Geregistreerd: ma 15 dec 2014, 20:10
Berichten: 602
Goed te vernemen dat er weer wat ondernomen wordt op dit forum. Ik ga hopelijk aankomende maanden alsook wat ondernemen;-) Wel met het kleinere broertje dan.

Als je toch met de koppeling aan het stoeien ben, ik kom deze op ebay tegen en is kwalitatief een hoogwaardig alu product.
http://www.ebay.com.au/itm/232476504689

We gaan het volgen :mrgreen:

_________________
SAME OLD DIRT, SAME OLD BIKES, SAME OLD FUN.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 sep 2017, 21:45 
Online

Geregistreerd: ma 02 sep 2013, 19:07
Berichten: 649
Anton schreef:
Goed te vernemen dat er weer wat ondernomen wordt op dit forum. Ik ga hopelijk aankomende maanden alsook wat ondernemen;-) Wel met het kleinere broertje dan.

Als je toch met de koppeling aan het stoeien ben, ik kom deze op ebay tegen en is kwalitatief een hoogwaardig alu product.
http://www.ebay.com.au/itm/232476504689

We gaan het volgen :mrgreen:




In mijn schuur begint het weer op gang te komen:-) Zie fotootje. Heb er weer wat extra vlees in gehecht, zo moet het weer goedkomen..
Mooi koppelingshuis, maar ik houd de knip toch even dicht :mrgreen:


Bijlagen:
IMG_20170913_210040.jpg
IMG_20170913_210040.jpg [ 80.34 KiB | 420 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 sep 2017, 12:42 
Online

Geregistreerd: ma 02 sep 2013, 19:07
Berichten: 649
En weer klaar voor de volgende stap..
Nu zou het beter moeten gaan lukken om de aansluiting van zadel en tank netjes te krijgen.
Achteraf bekeken had ik het meteen zo moeten maken..


Bijlagen:
IMG_0036.JPG
IMG_0036.JPG [ 72.4 KiB | 405 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 dec 2017, 17:38 
Online

Geregistreerd: ma 02 sep 2013, 19:07
Berichten: 649
Het zadel is al weer een tijdje klaar.
Het is wel een stuk beter als voorheen, maar ben er nog steeds niet tevreden over.
Ik kan nu wel weer testen of het zadel lekker zit, en of de hoogte veranderd moet worden of niet.
Later wil ik het zadel toch weer opnieuw gaan vormgeven en omkleden, zoals ik met het zadel van mijn andere XR project ook heb gedaan.

Verder heb ik de sproeierbezetting van de carburateur een beetje gewijzigd, en een andere gasschuif gemonteerd.
Starten doet ie met de gewijzigde carburateur weer onmiddellijk, dus ik heb er een goed gevoel over:-)
Aan het vervangen van de koppelingsplaten ben ik nog niet toegekomen, moet ik later nog een keer doen.
Eerst maar weer eens een beetje rijden met dat ding :mrgreen:


Bijlagen:
image3.jpeg
image3.jpeg [ 151.01 KiB | 349 keer bekeken ]
image2.jpeg
image2.jpeg [ 135.16 KiB | 349 keer bekeken ]
image1.jpeg
image1.jpeg [ 119.13 KiB | 349 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 okt 2018, 16:46 
Online

Geregistreerd: ma 02 sep 2013, 19:07
Berichten: 649
Heb het zadel voor de verandering maar weer eens gesloopt...
Dit wordt de 3e poging om een goed zadel te realiseren, deze keer ga ik het zelf maken. De 1e twee pogingen door "de specialist" zijn mij niet goed bevallen.
Ook bij de tank wil ik de aansluiting van het zadel gewoon netjes hebben. Daarom ben ik een stalen plaatje van 1mm dik aan het maken waardoor het zadel een strakke vorm krijgt bij de tank. Na het spannen van het zadelovertrek zal de vorm van het zadel niet veranderd zijn, is mijn idee:-)
Ik zie er wel een beetje tegen op om het schuimrubber van het zadel te gaan vorm geven. Dat doe ik met een schuurkaart op een klein slijptolletje, wat een enorme tering bende geeft... Oftewel de hele werkplaats onder de rotzooi....
Verder wil ik binnenkort verse crossbanden gaan monteren, waardoor ik echt het terrein in kan.
Ik heb nog niet veel kilometers gemaakt met deze XR, maar ik weet wel dat de meeste kinderziektes er uit zijn nu. De huidige banden zijn meer offroad, waarmee ik de XR op straat goed heb kunnen testen.
Wel moet ik de koppeling nog eens nakijken, hij slipt een beetje als ik er echt aan trek.
Ook moet ik nog een spatlap maken onder aan de airbox, waardoor het gat tussen de airbox en de achterbrug afgesloten wordt. Nu zal daar zand en modder ophopen.
Dus ik blijf nog wel even aan het rommelen:-)


Bijlagen:
image3.jpeg
image3.jpeg [ 139.15 KiB | 80 keer bekeken ]
image1.jpeg
image1.jpeg [ 128.75 KiB | 80 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2018, 16:28 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008, 19:25
Berichten: 700
Woonplaats: Apeldoorn
Goed bezig Jay!,
Het bewerken van schuimrubber is inderdaad lastig. Ik heb iemand zien werken met een 'elektrische broodmes '. Deze snijd snel en makkelijk door het materiaal en geen fijn stof. Tis wat je omschrijft, wel een kunst om het overtrek er juist om te krijgen. Niet te strak en niet te ruim. Succes.

_________________
XR200R B - 1981
XR200R C - 1982
XR200R D - 1983 (2018 project)
XR500R C - 1982 (toekomst project)

XL500R C - 1982 Paris Dakar
GL1100 - 1981


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 okt 2018, 17:28 
Online

Geregistreerd: ma 02 sep 2013, 19:07
Berichten: 649
Ik heb het ook wel eens geprobeerd met een elektrisch broodmes, maar dat was een versleten rot ding..
Als het echt goed zou werken, dan zou ik er wel een aan willen schaffen. Ik ga eens even googelen:-)
Het zou me wel een hoop schoonmaakwerk besparen!




Peter H schreef:
Goed bezig Jay!,
Het bewerken van schuimrubber is inderdaad lastig. Ik heb iemand zien werken met een 'elektrische broodmes '. Deze snijd snel en makkelijk door het materiaal en geen fijn stof. Tis wat je omschrijft, wel een kunst om het overtrek er juist om te krijgen. Niet te strak en niet te ruim. Succes.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 nov 2018, 11:05 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 26 maart 2009, 19:13
Berichten: 380
Woonplaats: Bollenstreek
Er zit niks anders op dan het blad van het elektrische broodmes te slijpen. Blijkbaar de enige manier om een enkelstuk op goede wijze te kunnen bewerken. Een zadel gieten.....eerst een mal nodig.
Wat is het minste werk met het beste resultaat?

_________________
Rij ik voor een keer door het zand, is er van alles aan de hand.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 nov 2018, 19:06 
Online

Geregistreerd: ma 02 sep 2013, 19:07
Berichten: 649
Denk jij net zoals Peter, dat een elektrisch broodmes zou kunnen werken Kees?
Ik zie dat die dingen een euro of 30-40 kosten, kun je niet veel voor verwachten lijkt me?
Van de andere kant, als het helemaal niet werkt, is het zonde van dat geld...
Ik twijfel, maar denk dat ik inderdaad met een elektrisch broodmes aan de slag moet gaan.


kees colijn schreef:
Er zit niks anders op dan het blad van het elektrische broodmes te slijpen. Blijkbaar de enige manier om een enkelstuk op goede wijze te kunnen bewerken. Een zadel gieten.....eerst een mal nodig.
Wat is het minste werk met het beste resultaat?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 362 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37  Volgende

Alle tijden zijn GMT


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jay en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling