Honda XR Forum

Voor de XR en alle andere Honda 1 cilinders
Het is nu wo 19 sep 2018, 05:00

Alle tijden zijn GMT




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: XR125 1980.
BerichtGeplaatst: ma 15 aug 2016, 14:31 
Offline

Geregistreerd: za 06 aug 2016, 10:10
Berichten: 2
brian schreef:
wottel schreef:
Doen ze moeilijk bij de dienst inverkeerstelling België.

Ik ga morgen me eens informeren. Ik zal dus via een andere dienst met al mijn papieren een belgisch gelijkvormigheidsattest moeten laten valideren en keuren.

Gaat zoiezo ook weer kleine maand duren
:D Iedereen duimen maar !

Hallo Wottel, ik ben eigenlijk lid van xlforum, maar even 'overgelopen' om je via dit forum een vraag te stellen: ik zit momenteel in Frankrijk, en wil hier een xl125r (1986) kopen, om te importeren en in te schrijven in België. Grijze kaart zit er bij, maar geen gelijkvormigheidsattest. Kennelijk heb jij dat probleem ook gehad, heb je dat nog in orde gekregen? Moest je dit bericht lezen, zou je me willen mailen naar brian.vatteroth@telenet.be want zoals gezegd, ik zit normaal niet op dit forum.
groetjes,
Brian

Ondertussen ben ik al in België met mijn Honda xl125r (JD04, 1986) en wil ik, voor wie een motor uit Frankrijk importeert even het vervolg samenvatten: in Frankrijk wordt bij de aankoop van een nieuwe motor een 'feuille de mines' door de importeur afgeleverd (zoals het GVA in België), maar dat wordt bij inschrijving omgeruild voor de grijze kaart. Die grijze kaart wordt bij verkoop gewoon doorgegeven, (doorstreept met vermelding 'vendue' met datum, zodat de nieuwe eigenaar weer een nieuwe grijze kaart op zijn naam kan aanvragen) en niemand met een ingeschreven motor heeft die 'feuille de mines' dus nog. De grijze kaart volstaat als bewijs dat de motor ooit in Frankrijk gehomologeerd was. Wat je moet doen is aan de eigenaar vragen om zelf (of via zijn Hondadealer) een copie van die 'feuille de mines' aan te vragen bij Honda France. Honda France rekent daar wel €120 voor, en het kan tot 3 weken duren. Dus momenteel heb ik mijn motor hier, met die doorstreepte grijze kaart, handgeschreven 'verkoopfactuur' én een copie van een officiëel document "declaration de cession d'un véhicule' met gegevens en handtekeningen van koper en verkoper (in 3-voud, 1 ex voor koper, 1 ex voor verkoper, en één exemplaar dat de verkoper naar de 'préfecture' moet sturen), de verkoper zal mij de copie van 'feuille de mines' doorsturen zo gauw hij het aangekregen heeft. Zonder die copie kan ik de motor wél al importeren (bij de douanehulppost), maar niet verzekeren en inschrijven, behalve... als oldtimer (motoren van tenminste 25 jaar). Daar is namelijk geen GVA voor vereist, de voorwaarden voor zo'n oldtimer verzekering zijn recent flink versoepeld, waardoor enkel commercieel gebruik en woon- werkverkeer uitgesloten zijn. Zo, is het toch nog een lang verhaal geworden, maar zo ingewikkeld was het eenmaal ;-) Nu hopen dat het in werkelijkheid ook allemaal zo verloopt...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling