Honda XR Forum

Voor de XR en alle andere Honda 1 cilinders
Het is nu ma 22 okt 2018, 12:25

Alle tijden zijn GMT




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 23 dec 2014, 15:42 
Offline

Geregistreerd: ma 15 dec 2014, 20:10
Berichten: 600
De uitlaat die op mijn hybride Witje XL500/XR500 uitvoering zit, en vrij veel herrie maakte besloten te reviseren en opnieuw te laten coaten. De vulling was na 600km al voor 40% verdwenen, dit uit een NOS uitlaat.

Daar Witje2 veel XR delen heeft en dus een XR hybride is ;) , besloten e.e.a. op dit forum te plaatsen.
Persoonlijk ben ik erg weg van de hybride XR500 type's, de high performance race uitvoeringen nu van Jay-JBR, en die uit het verleden.
Een schat aan informatie is er wereldwijd over te vinden.

Hieronder de vulling van de pot.

Helaas bij ophalen van de uitlaat een paar gaatjes geconstateerd op de las van pijp naar pot, gaan we van binnenuit dichten met kneedbaar staal daar de buitenkant net nieuw gecoat is. De uitlaatbocht daar is de 1e keer wat mis gegaan met de coating, en wordt komende maand onder garantie opnieuw behandelt. :D

Het vervolg en afbouw volgt in de loop van het nieuwe jaar.


Grts. Anton.


Bijlagen:
IMG_1488.jpg
IMG_1488.jpg [ 186.86 KiB | 11297 keer bekeken ]
IMG_1490.jpg
IMG_1490.jpg [ 177.1 KiB | 11296 keer bekeken ]
IMG_1492.jpg
IMG_1492.jpg [ 229.08 KiB | 11297 keer bekeken ]
IMG_1496.jpg
IMG_1496.jpg [ 128.69 KiB | 11294 keer bekeken ]
IMG_1497.jpg
IMG_1497.jpg [ 145.04 KiB | 11297 keer bekeken ]

_________________
SAME OLD DIRT, SAME OLD BIKES, SAME OLD FUN.


Laatst bijgewerkt door Anton op di 23 dec 2014, 17:26, in totaal 2 keer bewerkt.
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 dec 2014, 15:44 
Offline

Geregistreerd: ma 15 dec 2014, 20:10
Berichten: 600
Vervolg...


Bijlagen:
IMG_1499.jpg
IMG_1499.jpg [ 114.68 KiB | 11286 keer bekeken ]
IMG_1500.jpg
IMG_1500.jpg [ 112.21 KiB | 11287 keer bekeken ]
IMG_1501.jpg
IMG_1501.jpg [ 148.84 KiB | 11286 keer bekeken ]
IMG_1502.jpg
IMG_1502.jpg [ 159.42 KiB | 11284 keer bekeken ]
IMG_1504.jpg
IMG_1504.jpg [ 122.28 KiB | 11287 keer bekeken ]

_________________
SAME OLD DIRT, SAME OLD BIKES, SAME OLD FUN.
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 dec 2014, 16:17 
Offline

Geregistreerd: ma 02 sep 2013, 19:07
Berichten: 637
Hoi Anton,

Zier er serieus uit :!:
Ik wil opmerken dat er meestal papieren afplakband (schilders tape) wordt gebruikt om het demping materiaal bij elkaar te binden voor montage.
Dit verbrand gewoon als de uitlaat heet wordt, en zal weinig residu of plastic brandlucht opleveren.....
Ik ben bang dat de ducttape problemen op gaat leveren als de demper heet wordt... Ik weet dat niet zeker, maar heb al wel verschillende absorptie dempers open gehad, en altijd alleen maar papieren tape tegen gekomen, althans, wat daar van over was....... :D

Gr. Jay


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 dec 2014, 17:22 
Offline

Geregistreerd: ma 15 dec 2014, 20:10
Berichten: 600
Dank voor de tip!
Heb even gekeken en de duct tape laat zeer makkelijk los van de wol, te zijner tijd vervang ik het indien nodig met schilderstape.
Wellicht verwijder ik de duct tape tijdens het erin schuiven, zit met toeval de juiste slag/wikkeling van de tape op en zou moeten lukken.

Grt. Anton.

_________________
SAME OLD DIRT, SAME OLD BIKES, SAME OLD FUN.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 dec 2014, 13:44 
Offline

Geregistreerd: ma 15 dec 2014, 20:10
Berichten: 600
Vervolg...


Bijlagen:
IMG_1530.jpg
IMG_1530.jpg [ 114.36 KiB | 11216 keer bekeken ]
IMG_1531.jpg
IMG_1531.jpg [ 117.53 KiB | 11215 keer bekeken ]
IMG_1532.jpg
IMG_1532.jpg [ 95.29 KiB | 11215 keer bekeken ]
IMG_1533.jpg
IMG_1533.jpg [ 107.09 KiB | 11214 keer bekeken ]

_________________
SAME OLD DIRT, SAME OLD BIKES, SAME OLD FUN.
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 dec 2014, 13:59 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008, 19:25
Berichten: 694
Woonplaats: Apeldoorn
Heel netjes gedaan!! Handig dat je ook een boutje gebruikt hebt, kun je er later altijd nog bij, mocht je ev. het dempings materiaal vervangen/aan vullen.

_________________
XR200R B - 1981
XR200R C - 1982
XR200R D - 1983 (2018 project)
XR500R C - 1982 (toekomst project)

XL500R C - 1982 Paris Dakar
GL1100 - 1981


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 dec 2014, 19:56 
Offline

Geregistreerd: ma 15 dec 2014, 20:10
Berichten: 600
Na 600km zien de uitlaatpoorten er zo uit...

Standaard xr500 carburateur met 160 sproeier, staat aan de wat te rijke kant.
Starten ging met de choke zo goed als dicht, dus verhaal klopt ongeveer.
Vervangen met 158 sproeier.

Olieverbruik was aan de hoge kant, gevoelsmatig de laatste 150km wat minder...(denk ik)
Theoretisch zou de temperatuur met de 158 iets hoger komen te liggen, en hopelijk sluit een en ander wat strakker aan tussen zuiger en zuigerwand. Maar of dit de juiste gedachtengang is ... betwijfel ik.
En jaja, ik weet het ..eigenwijs :geek: wordt waarschijnlijk spijt krijgen van het niet lichtjes laten honen.
Blijf het verbruik te hoog, gaan we als laatste optie naar 15W50.

Wachten rustig de volgende 600 km maar even af hoe het olieverbruik verloopt.

Anton.


Bijlagen:
IMG_1535.jpg
IMG_1535.jpg [ 123.1 KiB | 11208 keer bekeken ]

_________________
SAME OLD DIRT, SAME OLD BIKES, SAME OLD FUN.
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 dec 2014, 19:59 
Offline

Geregistreerd: ma 15 dec 2014, 20:10
Berichten: 600
Peter H schreef:
Heel netjes gedaan!! Handig dat je ook een boutje gebruikt hebt, kun je er later altijd nog bij, mocht je ev. het dempings materiaal vervangen/aan vullen.



Dank je Peter!
De pot was al voorzien van 2 boutjes af fabriek, en eentje dol gedraaid natuurlijk...
Monteren en vervangen stelde weinig voor en was zo gebeurd.

Anton.

_________________
SAME OLD DIRT, SAME OLD BIKES, SAME OLD FUN.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 dec 2014, 21:49 
Offline

Geregistreerd: ma 02 sep 2013, 19:07
Berichten: 637
Anton schreef:
Na 600km zien de uitlaatpoorten er zo uit...

Standaard xr500 carburateur met 160 sproeier, staat aan de wat te rijke kant.
Starten ging met de choke zo goed als dicht, dus verhaal klopt ongeveer.
Vervangen met 158 sproeier.

Olieverbruik was aan de hoge kant, gevoelsmatig de laatste 150km wat minder...(denk ik)
Theoretisch zou de temperatuur met de 158 iets hoger komen te liggen, en hopelijk sluit een en ander wat strakker aan tussen zuiger en zuigerwand. Maar of dit de juiste gedachtengang is ... betwijfel ik.
En jaja, ik weet het ..eigenwijs :geek: wordt waarschijnlijk spijt krijgen van het niet lichtjes laten honen.
Blijf het verbruik te hoog, gaan we als laatste optie naar 15W50.

Wachten rustig de volgende 600 km maar even af hoe het olieverbruik verloopt.

Anton.


Lekker blijven experimenteren:-) kan goed zijn dat het olie verbruik toch nog wat minder wordt gaandeweg. Bij het inlopen pakt ie altijd een beetje olie.. Kwam er blauwe rook uit de uitlaat, of viel dat mee?

Dat coaten ziet er wel heel mooi uit.. Goed dat je de ducttape er af hebt gehaald.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 dec 2014, 22:55 
Offline

Geregistreerd: vr 27 jun 2014, 07:15
Berichten: 66
He anton

Zag je uitlaat poorten , wel zwart , hoe was je bougie (kleur) ?
Denk echt te rijk , hoeveel lucht krijgt hij ? , dus wat is de opening bovenop je filterbox?
Welk type box heb je gebruikt?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling