Honda XR Forum

Voor de XR en alle andere Honda 1 cilinders
Het is nu do 19 jul 2018, 11:31

Alle tijden zijn GMT

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 115 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Project XR500s
BerichtGeplaatst: ma 17 okt 2016, 08:39 

Deze ziet er weer prachtig uit Jay. Je bent een artiest !

XR500R C - 1982 (toekomst project)

XL500R C - 1982 Paris Dakar
GL1100 - 1981

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 okt 2016, 19:19 

Met lui bedoel ik niet de tijd nemen die eigenlijk nodig is:-)
De fout die ik bij het spuiten heb gemaakt, is dat ik te haastig heb gewerkt.
Voor mij als hobbyist heeft het spuiten van een tankje veel tijd nodig. Bijvoorbeeld het tussendoor laten uitharden van de laklagen, daar had ik meer tijd voor moeten nemen.. Daar heb ik mezelf mee gefopt, terwijl ik vooraf wist dat dat belangrijk was:-)
Het kleine tankje heb ik spuitklaar laten maken door een vakman, de grotere XR tank had geen deuken, en heb ik zelf spuitklaar gemaakt, minder fijn geschuurd als de vakman zou doen.. De volgende keer neem ik meer tijd, dat is toch dé manier :mrgreen:

Over de rode tekst wil ik je meedelen: Leugenaar!!! Hele motorfietsen worden door jou in eigen beheer gereviseerd en beter dan door Honda opgebouwd. Ik neem dat woord lui dus met een groot vat zout.
Verder heb ik nog wat te zeuren. Prachtig, zoals je die hoogglans op de tanken hebt gekregen. Menigeen is jaloers op het resultaat. Wil men zo'n topglans op de motorfiets, (ikke en zo) dan lukt het niet. Inderdaad, hoogglans past niet bij een motorfiets die in de natuur leeft.
Het 21 inch voorwiel staat heel goed in het geheel. Een 23" is een soort van waterhoofd aan een verder fraaie fiets.[/quote]

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 okt 2016, 23:52 

Ach, op die manier lui. Dat kan. Je gunt je eigenlijk niet voldoende tijd voor sommige langdurige processen als strak lakwerk. Voor bepaalde dingen is een minimumhoeveelheid tijd nodig en wat je daar afsnoept kan je terugvinden in een minder fraai eindresultaat. Denk daarbij wel: niet alles is even belangrijk.
Zo was ik vrijdag vrijwel zonder voorbereiding "even" tussendoor bezig een krukas uit elkaar aan het persen. Gunde me geen tijd exact passende spullen bij elkaar te maken. Daarbij is door de verkeerde keuze van persdoorn, de schroefdraad op een kruktap beschadigd. Dat kost me weer flink wat opknaptijd :cry: Stom hè, terwijl je van te voren weet dat dit risico dik aanwezig is.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 okt 2016, 16:02 

Altijd leuk zo'n plaatje met nieuw gemonteerde ketting en tandwielen :mrgreen:
De Hagon schokbrekers zullen waarschijnlijk naar mijn XR500A verhuizen, ze lijken goed op de originele exemplaren en doen het goed.
Ik vind ze wel een tikkie aan de stugge kant, misschien nog eens een paar lichtere veren er op....

Bijlagen:
XR500S.jpeg
XR500S.jpeg [ 154.62 KiB | 859 keer bekeken ]
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 nov 2016, 12:39 

cross band 3.00-23

wordt echt moeilijk om te vinden :mrgreen: laat staan onmogelijk

via Alibaba kunnen ze wel gemaakt worden
je zou eens kunnen informeren wat een order voor 10 of 20 stuks zou kosten, misschien valt het mee, en het restje verkoop je wel weer ;)

https://www.alibaba.com/product-detail/ ... 53214.html

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 nov 2016, 23:56 

Tja...... Da's ook wat..
Misschien moet ik tegen Anton zeggen dat niemand er meer aan kan komen:-))

navogreen schreef:
cross band 3.00-23

wordt echt moeilijk om te vinden :mrgreen: laat staan onmogelijk

via Alibaba kunnen ze wel gemaakt worden
je zou eens kunnen informeren wat een order voor 10 of 20 stuks zou kosten, misschien valt het mee, en het restje verkoop je wel weer ;)

https://www.alibaba.com/product-detail/ ... 53214.html

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 mei 2017, 14:10 

Nieuwe schokbrekers, op maat gemaakt bij Promax.
Ik heb de originele spiraalveren gebruikt omdat ik geen beter alternatief kon vinden.
Zo blijven de schokbrekers mooi slank waardoor er bij maximaal in veren geen probleem ontstaat bij de uitlaatdemper. Hiervan zal ik later foto's maken.
De schokbrekers zijn 420mm lang, net zoals de originele XR500A shocks. De oude demper op de foto is van een XL500S die iets korter is.

Bijlagen:
IMG_0015.JPG
IMG_0015.JPG [ 93.7 KiB | 503 keer bekeken ]
IMG_0014.JPG
IMG_0014.JPG [ 115.47 KiB | 503 keer bekeken ]
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 mei 2017, 20:13 

Effe wennen aan het kleurtje;-) van de veren. Ze vallen in ieder geval lekker op, Jay!

Heel mooi slank ontwerp geworden deze set, met die stelmoer veer en die strakke bovenkop ! Ga je een hoop plezier aan beleven in ieder geval:-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 mei 2017, 16:20 

Anton schreef:
Effe wennen aan het kleurtje;-) van de veren. Ze vallen in ieder geval lekker op, Jay!

Heel mooi slank ontwerp geworden deze set, met die stelmoer veer en die strakke bovenkop ! Ga je een hoop plezier aan beleven in ieder geval:-)

Rond 1980 was volgens mij de begintijd van White Power shocks, die hadden toen ook witte spiraalveren:-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 jul 2017, 15:58 

Ben druk geweest met allerlei andere werkzaamheden, maar tussendoor toch weer een beetje aan het rommelen.

Als de achtervering maximaal is ingeveerd, ziet dat er zo uit :shock:
De zwarte kunststof bus heb ik zo gemaakt dat hij dezelfde buitendiameter heeft als de spiraalveren van de schokbrekers.
Deze uitlaatdemper, origineel afkomstig van een CRF450 had ik een tijd terug op mijn witte XL500s gebouwd.
Na iets verder kijken dan de neus lang is kwam ik er achter dat de schokbreker de uitlaatdemper fors zou raken bij max ingeveerd.
De XL500s heb ik trouwens geofferd voor de bouw van deze fiets.
Ik had de uitlaatdemper ook gewoon verder naar achteren kunnen plaatsen, maar dat vind ik er niet uit zien. Het mooiste vind ik de XR eigenlijk met alleen een dikke uitlaatpijp, zoals de oude BSA crossers uit begin jaren '70. Maar dat kan natuurlijk niet meer vandaag de dag, de uitlaatdemper voor de XR moet een beetje bescheiden geluid gaan produceren.
Toen deze demper op mijn witte XL500s was gemonteerd, vond ik hem eigenlijk wat teveel geluid maken. Dus ook inwendig moet de demper er aan geloven, het hele binnenwerk ben ik aan het vernieuwen. De demperbuis heb ik gemaakt van geperforeerde RVS plaat. Origineel was deze demper een gecombineerde reflectie / absorptie demper. Zag er heel indrukwekkend uit binnenin, maar dempte eigenlijk voor geen meter...
Nu wordt het een absorptie demper, met een uitneembaar einddempertje. Vol goede moed ben in mijn plan aan het uitwerken, maar of al mijn werk ook gaat brengen waarop ik hoop blijft wel een gokje :mrgreen:
Al met al een aardig hobby klusje:-)

Bijlagen:
image5.jpeg
image5.jpeg [ 136.72 KiB | 325 keer bekeken ]
image4.jpeg
image4.jpeg [ 109.21 KiB | 325 keer bekeken ]
image3.jpeg
image3.jpeg [ 143.14 KiB | 325 keer bekeken ]
image2.jpeg
image2.jpeg [ 106.22 KiB | 325 keer bekeken ]
image1.jpeg
image1.jpeg [ 115 KiB | 325 keer bekeken ]
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 115 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT