Honda XR Forum

Voor de XR en alle andere Honda 1 cilinders
Het is nu wo 19 sep 2018, 05:21

Alle tijden zijn GMT




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 95 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: XR500A 1980
BerichtGeplaatst: wo 03 mei 2017, 20:53 
Offline

Geregistreerd: ma 15 dec 2014, 20:10
Berichten: 596
Ziet er in ieder geval al super slank uit, Jay !

_________________
SAME OLD DIRT, SAME OLD BIKES, SAME OLD FUN.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: XR500A 1980
BerichtGeplaatst: vr 05 mei 2017, 09:28 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 26 maart 2009, 19:13
Berichten: 378
Woonplaats: Bollenstreek
Ja Jay, slimme oplossing om met verdiepte bussen wat veerlengte te compenseren. Jammer dat het net niet genoeg was.

_________________
Rij ik voor een keer door het zand, is er van alles aan de hand.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: XR500A 1980
BerichtGeplaatst: vr 16 maart 2018, 23:38 
Offline

Geregistreerd: zo 12 jan 2014, 19:19
Berichten: 58
Jay schreef:
Ik had het inderdaad kunnen zien als ik beter had opgelet, maar het was toch een instinkertje:-)
Er zat een verkeerde, ander model pakking tussen...
Waarschijnlijk van een XL500R, deze wijkt iets af weet ik nu.
Ik heb gewoon een pakking genomen die ik nog op de plank had liggen, maar herinner me nu dat ik in het verleden ook pakkingen heb gekocht voor een XL500R blok :ugeek:
Op het fotootje zie je onder de kop van de schroevendraaier een spleetje zitten van een centimeter of 2 waardoor de olie naar buiten kwam..
Gelukkig snel opgespoord, en een duidelijke oorzaak gevonden :)
Nu nog even de juiste pakking zien te scoren, en dan weer dicht met dat blok.


He Jay,
Precies hetzelfde liep ik dus ook tegen aan...

Wat een mooi ding is deze motor geworden.
Nog een vraag, heb jij tussen de owatrol en de lak nog een primer gezet?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: XR500A 1980
BerichtGeplaatst: za 17 maart 2018, 22:12 
Offline

Geregistreerd: ma 02 sep 2013, 19:07
Berichten: 636
Ja, is weer een hele originele XR500A geworden, je ziet er niet veel meer valt mij op.
Ik moet alleen nog even de schroefdraad van de kop vernieuwen waarmee het kleppendeksel is gemonteerd. Blok moet er uit, toch een serieus klusje wat ik voor het juiste moment bewaar:-)

Oatrol is een soort lijnzaadolie, een bestanddeel van lak op therpentinebasis.
Het hard niet zo ontzettend uit, waardoor het een beetje plakkerig blijft, en dus voor een super goede hechting zorgt. Ik gebruik na de Oatrol gewoon lak, geen tussenlaag van grondlak.
De kwaliteit van deze aanpak is natuurlijk niet te vergelijken met bijvoorbeeld poedercoaten, het is voor mij een alternatieve manier om bepaalde onderdeeltjes toch zelf zo goed mogelijk te kunnen behandelen.
Het liefste laat ik alles poedercoaten, maar dat is onbetaalbaar..



Joker schreef:
Jay schreef:
Ik had het inderdaad kunnen zien als ik beter had opgelet, maar het was toch een instinkertje:-)
Er zat een verkeerde, ander model pakking tussen...
Waarschijnlijk van een XL500R, deze wijkt iets af weet ik nu.
Ik heb gewoon een pakking genomen die ik nog op de plank had liggen, maar herinner me nu dat ik in het verleden ook pakkingen heb gekocht voor een XL500R blok :ugeek:
Op het fotootje zie je onder de kop van de schroevendraaier een spleetje zitten van een centimeter of 2 waardoor de olie naar buiten kwam..
Gelukkig snel opgespoord, en een duidelijke oorzaak gevonden :)
Nu nog even de juiste pakking zien te scoren, en dan weer dicht met dat blok.


He Jay,
Precies hetzelfde liep ik dus ook tegen aan...

Wat een mooi ding is deze motor geworden.
Nog een vraag, heb jij tussen de owatrol en de lak nog een primer gezet?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: XR500A 1980
BerichtGeplaatst: za 17 maart 2018, 23:20 
Offline

Geregistreerd: zo 12 jan 2014, 19:19
Berichten: 58
Duidelijke uitleg. Ik heb mijn 250 net iets anders gedaan. Frame in de ijzermenie en daarna chassisslak er op. Ik ben er niet heel tevreden over, nl met een tik breekt de top laag. Vandaar dat ik een beetje rond zoek.

Voordeel is wel dat het natuurlijk bij te werken is met een kwast. Of ik wil owatrol proberen of volgende keer er toch een primer laag tussen zetten..

Een poedercoat pistool kun je tussen de 200 en 250 euro al vinden hè. Het poeder per kilo kost een 10tje. Je kunt zo gek gaan als de grootte van de oven.
De initiële investering kost wat ja, maar een oven is nog wel te vinden op marktplaats. En dan kun je alles beginnen te poedercoaten.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 95 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10

Alle tijden zijn GMT


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling