Honda XR Forum

Voor de XR en alle andere Honda 1 cilinders
Het is nu za 20 okt 2018, 15:21

Alle tijden zijn GMT




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 123 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 29 nov 2017, 13:58 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 24 dec 2016, 20:41
Berichten: 76
Woonplaats: Breda
Na maanden van stilstaand door diverse dingen eindelijk weer bezig met mijn XR600 :)

De klepseals moeten vervangen worden en wil dit doen door lucht in de cilinder te zetten met behulp van de aangepaste bougie van Kees Colijn (dank!).

Nu heb ik de kleppendeksel verwijderd, de aangepaste bougie geplaatst en moet nu verder...
Ik heb geen aparte tool voor de veren van de kleppen, is dit te doen zonder?

_________________
ik rij niet te hard, jij kijkt te langzaam


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 nov 2017, 15:38 
Offline

Geregistreerd: ma 02 sep 2013, 19:07
Berichten: 637
Ik denk dat je wel een tooltje (hefboom) moet fabriceren. Je moet proberen om het gecontroleerd uit te voeren.
Ook heb je een pasbus met een uitsparing nodig waarmee je de klepveer kunt indrukken. Daarna heb je ruimte nodig om de kleppen spietjes er uit te kunnen vissen.
Misschien heb ik iets liggen, zal eens even gaan graven.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 nov 2017, 15:46 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 24 dec 2016, 20:41
Berichten: 76
Woonplaats: Breda
Jay schreef:
Ik denk dat je wel een tooltje (hefboom) moet fabriceren. Je moet proberen om het gecontroleerd uit te voeren.
Ook heb je een pasbus met een uitsparing nodig waarmee je de klepveer kunt indrukken. Daarna heb je ruimte nodig om de kleppen spietjes er uit te kunnen vissen.
Misschien heb ik iets liggen, zal eens even gaan graven.


Top!
Misschien dat ik van iemand een tooltje kan lenen ;)
Vermoed dat aanschaffen tool al gauw €100 kost en bedoeling is lowbudget bouwen :?

_________________
ik rij niet te hard, jij kijkt te langzaam


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 dec 2017, 22:28 
Offline

Geregistreerd: ma 02 sep 2013, 19:07
Berichten: 637
Met dit gereedschapje druk je de klepschotel in.
Daarna moet je tussen de openingen van het gereedschapje door, de klep spietjes er uit zien te vissen.. Ik zelf gebruik daarvoor altijd een magneetje.
Je kunt het tooltje eenvoudig maken van een stukje buis met de juiste diameter.


Bijlagen:
image2.jpeg
image2.jpeg [ 64.34 KiB | 408 keer bekeken ]
image1.jpeg
image1.jpeg [ 73.19 KiB | 408 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 dec 2017, 12:43 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 24 dec 2016, 20:41
Berichten: 76
Woonplaats: Breda
Jay schreef:
Met dit gereedschapje druk je de klepschotel in.
Daarna moet je tussen de openingen van het gereedschapje door, de klep spietjes er uit zien te vissen.. Ik zelf gebruik daarvoor altijd een magneetje.
Je kunt het tooltje eenvoudig maken van een stukje buis met de juiste diameter.


Cool!
Ga wel eens proberen, heb wel een valvetool besteld via ebay, duurt echter 4wk, dus tijd zat om te proberen :)

_________________
ik rij niet te hard, jij kijkt te langzaam


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 feb 2018, 18:28 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 24 dec 2016, 20:41
Berichten: 76
Woonplaats: Breda
Vandaag de klepseals vervangen, na wat gepruts bij de eerste gingen de volgende drie heel makkelijk!

_________________
ik rij niet te hard, jij kijkt te langzaam


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 feb 2018, 18:52 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 24 dec 2016, 20:41
Berichten: 76
Woonplaats: Breda
11. HULPVRAAG

torique bouten cilinderkop


Ter controle ook even de kop eraf gehad, ziet er allemaal keurig uit.
Nu moet ik de vijf grote bouten weer vastzetten, ik heb gevonden dat ze met 36newton moeten worden nagetrokken.
Is dit niet wat veel voor een alu blok?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
ik rij niet te hard, jij kijkt te langzaam


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 feb 2018, 15:06 
Offline

Geregistreerd: ma 15 dec 2014, 20:10
Berichten: 600
1983 through 1987 models 27 to 32 Nm (20 to 23 ft-lbs)
1988 and later 36 Nm (26 ft-lbs)

_________________
SAME OLD DIRT, SAME OLD BIKES, SAME OLD FUN.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 feb 2018, 16:48 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 24 dec 2016, 20:41
Berichten: 76
Woonplaats: Breda
Anton schreef:
1983 through 1987 models 27 to 32 Nm (20 to 23 ft-lbs)
1988 and later 36 Nm (26 ft-lbs)


Thnx

_________________
ik rij niet te hard, jij kijkt te langzaam


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 feb 2018, 16:50 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 24 dec 2016, 20:41
Berichten: 76
Woonplaats: Breda
12. HULPVRAAG

kettingspanner terugplaatsen


Heb de kop eraf gehaald en alles netjes teruggezet en getimed.
Nu wil ik de kettingspanner terugplaatsen maar ik krijg hem met geen mogelijkheid terug...
Heb al met tiewraps geprobeerd en geprobeerd de veer spanningsloos erin te zetten en later naar het 'gaatje' te trekken...


Iemand suggesties/ervaring?

Afbeelding

_________________
ik rij niet te hard, jij kijkt te langzaam


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 123 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling