Honda XR Forum

Voor de XR en alle andere Honda 1 cilinders
Het is nu zo 23 sep 2018, 10:36

Alle tijden zijn GMT

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 115 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Project XR500s
BerichtGeplaatst: vr 04 mei 2018, 12:41 

De XR rijdt weer:-)
Eén trap en weer lopen, wat zijn het toch fijne motorblokken. Ik heb trouwens wel altijd benzine in mijn tank zonder bio ethanol, die er bij benzine van de pomp wél in zit.
Op tijd klaar voor het mooie weer, moet nog wel de draadboom aansluiten bij het balhoofd maar daar begin ik binnenkort ook vol goede moed aan.
Het km tellertje werkt ook perfect, daar was ik toch benieuwd naar, je kunt dat op het droge niet goed testen. De km teller komt waarschijnlijk van een oude KTM uit de jaren '70
De voor rem remt nog niet overtuigend, ik zal hem eens een keer goed heet remmen, daar zal ie wel van opknappen denk ik.
Verder is het een vrij lage offroad fiets geworden, rijd heel erg gemakkelijk, supersnel door het stadsverkeer met het 36 jaar oude motorfietsje :mrgreen:
De koppeling zat nog wel even flink vast geplakt door het stilstaan van het blok. Na een paar keer stevig gas geven schoot ie gelukkig weer los.....
De uitlaatdemper heeft ook een mooi beschaafd geluid, het uitneembare dempertje wat ik had gemaakt heb lijk ik helemaal niet nodig te hebben. Hopelijk blijft het demping materiaal in de demper zitten, en blaas ik dit er niet te snel uit. Maar eens flink testen vanaf nu :mrgreen:
Voor de "looks" moet de uitlaatdemper misschien zwart en er moeten eigenlijk vette crossbanden op, maar deze is voornamelijk voor op de weg..

Bijlagen:
image1.jpeg
image1.jpeg [ 148.26 KiB | 206 keer bekeken ]
image2.jpeg
image2.jpeg [ 139.62 KiB | 206 keer bekeken ]
image1.jpeg
image1.jpeg [ 141.08 KiB | 206 keer bekeken ]
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 jul 2018, 11:12 

Nog meer nieuws, of zijn de weersomstandigheden momenteel te mooi om te bouwen?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 jul 2018, 16:14 

kees colijn schreef:
Nog meer nieuws, of zijn de weersomstandigheden momenteel te mooi om te bouwen?

Nee, niet aan het bouwen, tenminste niets op wielen:-)
Wel dagelijks aan het rond rakken op deze XR, Is een lekkere fiets geworden waarmee het fijn scheuren is:-)
Remmen doen het nu ook super, ze moesten gewoon even flink worden ingeremd. De gearing is toch een beetje kort, boven de 90km/h heeft ie toch al redelijk wat toeren. Moet ik nog een keer wijzigen. Voordeel is dat ie zo wel super snel accelereert:-) Misschien moet ik me eens bij laten spijkeren door Adje:-)
Ik moet ook de draadboom bij het balhoofd nog aansluiten, heb er nog niet de tijd voor genomen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 jul 2018, 10:55 

" heb er nog niet de tijd voor genomen."

Zit ik daar aaaaaaal die tijd op te wachten
Weten we of het "elektrisch" plan werkt zonder accu ;)
En als er nu iets fout zit moet ik me weer helemaal "inlezen" :lol:

Koudwater "vrees" nu niet meer toch :P

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 jul 2018, 21:12 

Hoi Navo,

Koud water vrees, niet meer met dit elektro project, ik heb tenslotte uitstekende ondersteuning van verschillende kanten:-)
Ik ben voor de vakantie druk geweest met allerlei andere dingen. En ik moet bekennen nu het fietsje weer op de weg is, is de haast ook wat minder groot... Ik ga er zeker weer mee aan de slag, maar nu eerst de vakantie afmaken:-)
Ik meld me over een tijdje zeker weer!

Een week geleden stond ik met de XR voor het stoplicht naast een glimmende VW cabriolet met zeer luide stereo aan. Ik probeerde oogcontact met de bestuurder te krijgen, maar hij gaf me geen enkele blik:-)
Ik had al zo'n voorgevoel, toen het stoplicht op groen sprong vertrok de Golf met gierende wielen...
Kansloze voorwielaandrijving natuurlijk, en de bestuurder had er duidelijk geen idee van dat zo'n motorfietsje van +/- 130kg een slecht keuze is om uit te dagen voor het stoplicht..
De piepende banden van de Golf spoorde mij aan om maar een beetje voorop de XR te gaan hangen en de gaskraan eens maximaal open te schroeven:-) De bestuurder die duidelijk veel geld had geinversteerd in zijn nieuwe Golf heb ik nooit meer gezien, hij maakte natuurlijk geen schijn van kans:-))
De XR terkt tot en met de 3e versnelling het voorwiel ruimschoots los van het asvalt, en in het stadsverkeer ben je zo aan de horizon verdwenen :mrgreen: :mrgreen:

navogreen schreef:
" heb er nog niet de tijd voor genomen."

Zit ik daar aaaaaaal die tijd op te wachten
Weten we of het "elektrisch" plan werkt zonder accu ;)
En als er nu iets fout zit moet ik me weer helemaal "inlezen" :lol:

Koudwater "vrees" nu niet meer toch :P

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 115 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12

Alle tijden zijn GMT